تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مخالفت پوتین با انزوای بیشتر ایران

ولادیمیر پوتین با اعلام اینکه باید به ایران برای خروج از انزوا کمک کرد، سیاست‌های امریکا در خصوص این کشور را به چالش کشید.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد کرد کمک به ایران، جایگزین «تهدید» قلمداد کردن این کشور شود.

یک عضو هیئت نمایندگی روسیه در اجلاس ناتو در بخارست اعلام کرد، پوتین خطاب به سران ناتو گفت: به جای کشاندن ایران به انزوا، عاقلانه‌تر این است که فکر کنیم چگونه می‌توان به این کشور کمک کرد تا قابل پیش‌بینی‌تر و شفاف‌تر شود.

این منبع به نقل از رئیس‌جمهور روسیه افزود: کسی به طور جدی به این که ایران جرئت حمله به امریکا را داشته باشد فکر نمی‌کند.

وی همچنین بار دیگر مخالفت خود را با سامانه دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد، سیستمی که آمریکا بهانه راه اندازی آن را تهدید ناشی از سوی ایران اعلام کرده است.

آمریکا در ژانویه 2007 به لهستان و جمهوری چک پیشنهاد داد تا یک سامانه موشکی شامل 10موشک ره‌گیر در لهستان و یک سیستم راداری در خاک جمهوری چک مستقر کند که این مسئله با مخالفت روسیه روبرو شده است.

واشنگتن هدف از استقرار این سامانه را به زعم خود مقابله با تهدید کشورهایی همچون ایران اعلام کرده، اما روسیه ضمن رد توجیهات آمریکا در این باره، بر این نکته تاکید دارد که تهران فاقد چنان توان موشکی است که بتواند منافع واشنگتن را هدف قرار دهد، بنابراین به باور کرملین هدف استقرار چنین سامانه ای از سوی آمریکا در اروپای شرقی، کنترل سیستم‌های موشکی روسیه است.

در همین حال، پوتین همچنین به سران پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد مسکو با استفاده از خاک روسیه برای پشتیبانی تجهیزاتی نیروهای ناتو در افغانستان موافق است.

هنوز در مورد استفاده از حریم‌هوایی روسیه برای حمایت از نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان، توافقی به‌دست نیامده‌ است.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است پوتین با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات خود با سران ناتو، نسبت به هرگونه گسترش ناتو در شرق هشدار داد و آن را تهدیدی مستقیم قلمداد کرد.

اشاره پوتین به پیوستن احتمالی اوکراین و گرجستان به پیمان ناتو بود.

پوتین امروز جمعه در آخرین دیدار با همتایان خود در اروپا در گردهمایی ناتو در بخارست حضور یافت.

نظرهای خوانندگان

روسیه و چین ، خوب بازیئی را با حکومت ایران شروع کرده اند و با جرای ان جیب ملت بیچاره ما را هر روز خالیتر و جیب مردمان با چاره خودشان را هر شب پر تر میکنند !.
یکروز خبری را توسط بنگاهی خبری پخش میکنند که با ان لرزه بر اندام دولتیان مملکتمان میاندازد انچنانکه ترس وجودشان را میگیرد که مبادا این دوتا دوستان با قدرت را هم که ظاهرأ برای خود دست و پا کرده اند از دست بدهند و با از دست دادن انان فی الواقع عمر سیاسی خودشان نیز پایان گیرد !!. بنابر این در فاصله پخش این خبر و انکار ان که البته بعد از انی خواهد بود که حق و حسابی را که از حکومت ایت الله خامنه ئی طلب کرده اند و به دستور ایشان توسط اقای احمدینژاد به انان پرداخت شد ! توسط همان رسانه و یا بنگاه خبری دیگر انجام خواهد پذیرفت !!.
و این داستان ۳۰ سال است که ادامه دارد و اینطور که بنظر میرسد هم تا زمانیکه پول مفت و بی صاحب در اختیار اینان هست نیز ادامه خواهد داشت !. فکر میکنید تا ۱۰۰۰ سال دیگر نفت و گاز و مس و اورانیوم و طلا و نقره در معادن کشور خواهیم داشت ، که انان طلب بکنند و اینان نیز بدهند ؟!.

-- داوید. ، Apr 5, 2008 در ساعت 07:59 PM

پوتین می خواهد آخرين چمدانهای دلارهای آمريکایی را پيش از آتش زدن و آتش گرفتن خانه ـ بخوانید ايران ـ از سوختن حتمی نجات دهد برای همين هم تا آخرين لحظه و حتا تا شب حمله به ايران و حتا روز حمله خواهان انزوای ايران نیست. و متسفانه مرئدم ايران در طول تاريخ با همه قدران و قداره بندان کنار آمده است و فعلا در خواب خرگوشی ست و انفجار ايران را و جنگ حتمی را نه می بیند و نه خواهان دیدن آن است. وای بر ما.

-- بدون نام ، Apr 5, 2008 در ساعت 07:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)