تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: ایران مشوق‌ها را نمی‌پذیرد

محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد، هرگونه مشوق جدیدی که از سوی قدرت‌های جهان در ازای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم ارائه شود را رد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، احمدی‌نژاد در گفتگو با شبکه خبری "کیودو"ی ژاپن در پاسخ به سؤالی در مورد ارائه مشوق‌هایی به شرط تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی تهران گفت:" مسئله تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در ایران، موضوعی غیرقابل مذاکره است."

وی همچنین اظهار داشت، ایران یک کشور هسته‌ای‌است و دلیلی برای دست کشیدن از این فن‌آوری نمی‌بیند.

این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل، از ماه گذشته تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را به دلیل امتناع از توقف غنی‌سازی تشدید کرده‌است.

در همین حال، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به اضافه آلمان قول داده‌اند مشوق‌های سیاسی و اقتصادی ارائه شده به ایران در سال 2006 را در ازای تعلیق غنی‌سازی، بیشتر کنند، اما ایران از ماه گذشته اعلام کرد، ادامه مذاکره با این شش کشور دیگر ضرورتی ندارد.

مقامات آمریکایی و اروپایی، این بسته مشوق‌ها را شامل مشوق‌های اقتصادی و تکنولوژیکی، تأمین قطعات یدکی هواپیماهای ناوگان قدیمی بوئینگ ایران و کمک به توسعه برنامه غیرنظامی انرژی هسته‌ای این کشور عنوان کرده‌اند.

به گزارش کیودو، احمدی‌نژاد یادآور شد، موضوع تعلیق غنی‌سازی اورانیوم موضوعی‌است که مربوط به گذشته بوده و مدت زمان زیادی است که ایران از این مرحله گذشته است.

وی در عین حال باردیگر هرگونه مذاکره با اتحادیه اروپا بر سر برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد و گفت، تهران تنها با آژانس اتمی سازمان ملل مذاکره خواهد کرد

شورای امنیت سازمان ملل بارها از ایران خواسته‌است غنی‌سازی اورانیوم را که غرب از آن بیم دارد برای تولید سلاح اتمی استفاده شود، متوقف کند ولی تهران تأکید دارد که تولید سوخت اتمی برای نیروگاه‌های برق ضروری است.

نظرهای خوانندگان

اینشتین فیزیکدان نامی علوم هسته ای با اینکه هرگز سعادت دیداررهبر معظم واحمدی نژاد وامثالهم را پیدا نکرد در جایی گفته بود که انسان ممکن است روزی به حدود وعظمت کهکشان پی ببرد ولی دانش او هرگزبه ان حد نخواهد رسید که از عمق و از بی نهایت بودن جهل و نادانی خود اگاهی پیدا کند.

-- بدون نام ، Apr 4, 2008 در ساعت 10:13 AM

هموطن عزیز بی نام نشان همانطور که بطور مسلم میدانید انیشتن یک دانشمند بود و البته نه از گونه معمولی آن بلکه در مسایل اجتماعی نیز عقل محور بود. فکر نمیکنید که اگر او در این زمان بین ما میزیست و با زبان فارسی نیز آشنایی میداشت از این برخورد غیر منطفی و عقلانی شما دلگیر میشد ؟ اگر تصور میکنید که این آقایا ن در مورد مساله هسته ای اشتباه میکنند آیا رفتار انیشتنی این نیست که اول اشتباه را اثبات کردن بعد حکم صادر کردن است وانگهی تا به حال نیز شنیده نشده است که جهالت ونادانی قابل گنجایش در قالب بعد و یا احجام هندسی باشد که شما برای آن عمق نصور کرده اید . آیا بهتر نبود شما به اثبات اشتباه آنها در زمینه فعالیت هسته ای می نشستید؟و ما را با خطاهای آنها آشنا میکردید؟ هر چند دربسیاری موارد از جمله مساله آزادیهای اجتماعی اینان در اشتباه غیر قابل قبول بوده با سرکوب آزادیهای اجتماعی رشد فکری ، فرهنگی جامعه را کند میکنند اما ضدیت با آزادی نمیتواند صلاحیتهای احتمالی که میتوانند داشته باشند را انکار کند . من تصور میکنم تنها گزینه انسان ایرانی گفتگو است با هم به گفتگو بنشینیم .

-- محمد ، Apr 5, 2008 در ساعت 10:13 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)