تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ارزیابی رئیس جمهور ایران از دستاوردهای سال ۸۶

محمود احمدی‌نژاد، آزادی نظامیان بریتانیایی دستگیر شده در آب‌های ایران را بزرگترین"ضربه حیثیتی" جمهوری اسلامی به "استکبار" در سال گذشته می‌داند.

هشت ملوان و هفت تفنگدار دریایی بریتانیایی پس از آن‌که به اتهام "ورود غیرقانونی به آب‌های ایران" دوازده روز را در این کشور در بازداشت سپری کردند در 15 فروردین ماه سال 86 (4 آوریل 2007) در حضور رئیس‌جمهوری ایران آزاد شدند.

به گزارش شبکه خبر تلویزیون ایران، احمدی‌نژاد امروز (پنجشنبه) در نخستین نشست مشترک هیئت دولت و استانداران در سال 87 از این مسئله به عنوان اولین پیروزی جمهوری اسلامی در سیاست‌خارجی در سال گذشته یاد کرد.

این گزارش می‌افزاید در این جلسه، احمدی‌نژاد برگزاری اجلاس خزر در تهران را یکی دیگر از دستاورد‌های ملت ایران در سال گذشته دانست.

اجلاس کشور‌های حوزه دریای خزر روز سه‌شنبه 25 مهرماه سال 86 (17 اکتبر 2007) با حضور محمود‌احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، الهام علی اف، نورسلطان نظربایف، ولادیمیر پوتین و قربان‌قلی بردی محمداف، رؤسای جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان در تهران برگزار شد.

پیشتر، تأکید مجدد بر سهم ناچیز ایران از منابع دریای خزر در این اجلاس با انتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی و سیاسی ایران مواجه شده‌بود.

لینک‌های مرتبط در بالاترین

احمدی‌نژاد همچنین"پیرزوی ملت ایران" در مناقشه هسته‌ای را موجب " سرخوردگی" و "یاس" قدرت‌های بزرگ غربی ارزیابی کرد و گفت:" ملت ایران، همه موانع را در مقابل پیشرفت‌های خود از پیش رو خواهد برداشت."

مناقشه هسته‌ای ایران با کشور‌های غربی در سال گذشته منجر به صدور سه ‌قطعنامه شورای امنیت برضد تهران شد. کشور‌های غربی می‌گویند به فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشکوک هستند، اما تهران با رد ادعاهای این کشور‌ها اعلام کرده است، فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای احمدی‌نژاد همچنین از همه وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های استانی خواست تا به‌دنبال راه‌های "ابتکاری و جدید" برای خدمت به مردم باشند.

وی به استانداران نیز دستور داد "قیمت‌ها" را کنترل و مانع افزایش نرخ تورم در سال‌جاری شوند.

دولت محمود احمدی‌نژاد به علت "رشد سرسام‌آور" قیمت مسکن و خدمات در دو سال گذشته از سوی برخی از کارشناسان اقتصادی به "جهت‌گیری"های نادرست اقتصادی متهم شده است. اما دولت با رد این انتقاد‌ها، گرانی را "ساخته و پرداخته دشمنان" دولت می‌داند.

نظرهای خوانندگان

roo ke nist sange pa ghazvine

-- بدون نام ، Apr 4, 2008 در ساعت 02:36 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)