تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مکارم شیرازی: با هلند قطع رابطه کنید

آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع مذهبی قم، از کشور‌های مسلمان خواست تا در روابط خود با هلند تجدید‌نظر کنند.

علت طرح این درخواست از سوی این مرجع، اعتراض به پخش فیلم "فتنه" از سوی یکی از نمایندگان پارلمان هلند است. انتشار این فیلم تاکنون جنجال سیاسی و رسانه‌ای بسیاری را در سراسر جهان به راه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مکارم شیرازی در درس خارج فقه امروز (پنج‌شنبه) خود با انتقاد از پخش این فیلم از سوی برخی "جریان‌های پشت‌پرده" گفت: این‌که خیال شود یکی از نمایندگان مجلس هلند به تنهایی تصمیم گرفته فیلمی علیه پیغمبر اسلام و قرآن ساخته و منتشر کند، ساده‌ اندیشی است.

انتشار فیلم "فتنه" ساخته "خیرت ویلدرز" نماینده پارلمان هلند از طریق اینترنت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

این فیلم پس از آن‌که امکان پخش تلویزیونی را نیافت، از سوی سازنده آن به طور محدود در اینترنت در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

آقای مکارم، سرچشمه این اقدامات را "کینه و عداوت" کشور‌های غربی علیه اسلام دانسته است.
به گزارش، خبرگزاری فارس، وی گفت: دشمنان به دلیل این‌که اسلام را مانعی در برابر اعمال نامشروع خود می‌پندارند دست به اهانت می‌زنند.

پیشتر "یان پیتر بالکن‌انده"، نخست‌وزیر هلند، بان‌کی مون، رئیس سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی و چند شخصیت سیاسی و مذهبی پخش این فیلم را محکوم کرده بودند.

چهار‌سال پیش از این نیز، نمایش فیلم مشابهی در هلند باعث واکنش‌های خشونت‌آمیز و قتل سازنده این فیلم شد.

سازنده فیلم "فتنه" نیز به علت دریافت پیام‌های تهدید‌آمیز تحت‌نظر پلیس قرار دارد.

نظرهای خوانندگان

يکي ميشه حافظ شيرازي ،يکي هم ميشه مکارم شيرازي.واقعأ که !

-- شيرازي ، Apr 3, 2008 در ساعت 01:30 PM

من دوست دارم با هلند ارتباط داشته باشم، مردم ايران دلشان می خواهد با هلند ارتباط داشته باشند. سئوال من از شما ناصر مکارم شيرازی اين است که شما مگر چکاره ايد که برای ما تصميم می گيرید؟! آقای محترم دورانی که شما فتوا می داديد تا زن و شوهر ها به محرم شوند و یا به هم نامحرم شوند به سرآمده، آن تاريخ که ننگ آور هم بوده پايان يافته! لطفا اجازه فرماييد اين جسد متعفن را دفن کنند. کدام قسمت اين فيلم ساختگی ست؟ آيا همسلباسان شما در نمازهای جمعه مشکينی و جنتی و ديگران چنين نگفته و چنين نمی گویند؟! مگر حرفهای نوچه ی شما احمدی نژاد نيست که ما می شنويم. بس کنيد آقا آيت الله پرمدعايی هم اندازه ای دارد. خواهش می کنم بدون محافظ در خيابان به ايستيد تا ببینید که از سکه افتاده ايد، کمترين محلی که مردم به شما بگذارند فحش و نفرت و ... است. البته من هم ننويسم چنان اظهر من الشمس است که شما خود خواهيد خواند. ولی بعضی وقتها تکرار کار خوبی ست اگر امروز سفر به هلند را هلندیها آزاد کنند نیمی از ايران حتا بستگان درجه يک خود شما هم به هلند مسافرت نه بلکه اسباب کشی خواهند کرد. حتا چپی های ايران هم با شما در ضديت با غرب همصدا می شوند حاظرند همگی در غرب زندگی کنند و درس ضد غربی بخوانند و به غرب فحش بدهند تا زير سايه شماباشند. يادتان باشد که شما بانک حرف و سخن مردم نيستيد و به مردم هم حرف بدهکار نيستيد بنا بر اين آبروی خود نبريد و زحمت ما هم ندهيد، اينا حرفها ديگر ارزش ندارد حرف ارزشدار بزنید.

-- بدون نام ، Apr 3, 2008 در ساعت 01:30 PM

آقای آیت الله ناصرمکارم شيرازی. از آنجا که شما شيرازی هستید بدانيد و حتما می دانيد ولی بشنويد که همين الان من تلفنی از شهر شما شيراز داشتم که يک بهایی را در انتهای خيابان طلقانی نزديک مسجد بهبهاني هامسلمانان پيرو دين شما و فرمانبر فتوای شما به درخت بستند و ديگران يک پيت بنزين به سرو رويش پاشيدند تا آتشش بزنند...آقای محترم بجای دستورات صد من يک غاز که فقط بدرد مرتجعين ميخورد فتوایی بدهيد تا طرفداران هارتان قدری آرام گيرند. اگر کسی همين را در فيلمی بگنجاند شما کشور سازنده ی اين فيلم را سرزنش خواهيد کرد! آخر مرد پيرو علی و محمد و حسن و حسين و خمينی اين انسانيت است. اگر راست می گوِِیید و انسانيت دارید فتوا بدهید که هر کس بهاييان و يهوديان و مسیحيان و زرتشتيان را اذيت کند مثل اين است که مسلملانی را اذيت و آزار رسانده است. من نمی دانم شماها با اينهمه فتوای قتل که داده ايد با اينهمه کشتار که در دفترچه خدمتتان داريد چگونه شب را بسر می کنید؟!! و اميدوارم راديو زمانه خيال نکند که من چرند می گويم انميدوارم باورش شود و اين مطلب را بگوش همه برساند. شب بخیر شيراز و شب بخیر شيرازی. در ضمن اگر در هلند چنين کاری را يک مسيحی بر عليه يک مسلمان کرده بود همين امشب ملیونها هلندی و حتا اروپایی در خيابانها تظاهرات می کردند...من خودم در تلويزيون جمهوری اسلامی ديدم که کسانی که به يک قبرستان مسلمانان در بلژيک یا فرانسه تئوهين کرده بودند دهها هزار نفر برعليه کنندگان اين عمل تظاهرات کردند. اميدوارم شيرازیهایی که اين مطلب را می خوانند واکنش نشان دهند. بازهم شب بخیر شيراز/ اينجا تهران جنوب شهر

-- بدون نام ، Apr 3, 2008 در ساعت 01:30 PM

تا یک هفته دیگر این سایت به طور کامل توسط گروه جهاد مجازی شهید علم الهدی هک شده و اطلاعات آن و هم چنین دامنه از اختیار شما خارج خواهد شد . به امیدی نابودی کامل دشمنان و منافقین

-- مصباح الهدی ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:30 PM

آقای مصباح الهدیت بالجهنم و بعث المعاد اگر همین درفشانی سرکار را هم کسی در جایی بازگو کند. می شود منافق و واجب القتل. خدا پدر اين حرامزادگان غربی را بيامرزاد که برای شما ولده ی صالح و خلف و ترکه ی خود امام زمان عج وسايلی فراهم کردند تا شما با استفاده بهينه از بلند گوهای آنها می توانيد تلاوت آیت قرآن کنيد و فعل قـَتـَلَ را صرف و نحو نماييد و جهاد مجازی و حقیقی کنيد و نور به قبر خالی اعلم الهدا سرازیر نمایید. شما همه ی شاديتان در اين است که گروهی انسان بی گناه از شما می ترسند و بدستان یدالهی شما قلع و قمع و قتل و غارت میشوند. و شبها را اين چنين بر مالیخولیای خویش و هم اژدهای شانه های رهبرتان مرهم و تغذيه می رسانید. خدا شما سربازان حضرت حجت ابن الحسن را برای اجرای احکام قتل و سنگسار و چشم درآوردن و پا بريدن و دست قطع کردن نگهدارد. من به شما پیشنهاد می کنم تا چند دريا نفت بيشتر بفروشید و سلاحهای کشتار جمعی و فردی بيشتری را جمع کنيد تا تقاص خود را از کهتر و مهتر های نافرمانبر بگيريد. درخواست ديگرم اين است که تواضع نکنيد و لطفا همچنانکه دخل ما را در تهران و ايران می آوريد دخل بچه ايرانی ها ی رم کرده از خود را بياوريد. حواله شان را به کارد و ساطور قصابی بدهيد اين ديگر چه صیغه ای که شما جهاد مجازی می فرمایید!! شاهنده از تهران مسلول

-- شاهنده از تهران مسلول ، Apr 4, 2008 در ساعت 01:30 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)