تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال آزادی پدر دانش هسته ای پاکستان

عبدالقدیرخان، دانشمند هسته‌ای پاکستان با انتقاد از تداوم بازداشت "غیرمنطقی" خود ابراز امیدواری کرد دولت جدید این کشور، وی را آزاد کند.

برخی اعضای دولت جدید پاکستان نیز اعلام کرده‌اند درچارچوب تجدید نظر در سیاست‌های مشرف، احتمال دارد عبدالقدیرخان آزاد شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، عبدالقدیرخان با وجود عفو از سوی پرویز مشرف؛ از فوریه ۲۰۰۴ زمانی که اعتراف کرد به ایران، کره‌شمالی و لیبی اسرار هسته‌ای فروخته است، در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد.

وی که از سوی بسیاری از مردم پاکستان به خاطر ارتقای این کشور به سطح کشورهای اسلامی هسته‌ای، قهرمان نامیده می‌شود، از سال ۲۰۰۶ تا کنون از سرطان پروستات رنج می‌برد.

پدر دانش هسته‌ای پاکستان در نخستین مصاحبه رودرروی خود در چهارسال گذشته، به روزنامه اردو زبان "نوای وقت" گفت: اوباشگری واقعی این‌است که من محدود شده‌ام و این مسئله علت همه ناخوشی‌هایم است.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، عبدالقدیرخان در خصوص این‌که قربانی محدودیت‌های غیرقانونی بوده شکایت و ابراز امیدواری کرده است، دولت جدید این کشور به زودی به محدودیت های "غیرقانونی" بر ضد وی پایان دهد.

دانشمند هسته‌ای پاکستان، اظهارات دولت قبلی این کشور مبنی بر این‌که وی برای تامین امنیت خود در ویلایش در اسلام‌آباد نگهداری می‌شود را رد کرد و گفت، در سال ۱۹۷۹ میلادی به اتهام سرقت اسرار هسته‌ای، پرونده‌ای بی‌پایه و اساس برضد من در هلند مطرح شد و اما من به کشورهای مختلفی سفر کردم و هیچ خطری، امنیت من را تهدید نکرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)