تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران و اسرائیل، "نامحبوب ترین" کشورهای جهان

براساس نظرسنجی اینترنتی بی‌بی‌سی، ایران و اسرائیل از نظر بسیاری از مردم کشورهای جهان، در پائین‌ترین سطح از نظر محبوبیت مردمی قرار دارند.

این نظرسنجی، نظر شرکت‌کنندگان را درمورد تاثیر مثبت یا منفی برزیل، انگلیس، فرانسه، آلمان، هند، ایران، اسرائیل، ژاپن، کره شمالی، پاکستان، روسیه، امریکا و اتحادیه اروپا جویا شده است.

بنابراین گزارش، دیدگاه منفی مردم به اسرائیل در سال گذشته ۵۷ درصد و امسال ۵۲ درصد بوده است. این درحالی‌است که دیدگاه منفی مردم از نفوذ ایران همچنان ۵۴ درصد است.

در این فهرست پاکستان بعد از ایران و اسرائیل در ردیف سوم قرار دارد.

در عین حال ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی دیدگاه مثبتی نسبت به ایران داشته اند و ۱۹ درصد در مورد اسرائیل نگاهشان مثبت بوده است.

در همین حال به گزارش بی‌بی‌سی‌نیوز، میانگین افرادی که معتقدند تاثیر مثبت امریکا در جهان افزایش داشته است از ۳۱ درصد در سال گذشته به ۳۵ درصد در سال جدید رسیده است. تعداد کسانی هم که به تاثیر منفی امریکا باور دارند با ۵ درصد کاهش به ۴۷ درصد رسیده است.

بنابراین هنوز کماکان دیدگاه غالب مردم جهان نسبت به ایالات متحده منفی است. امریکا در سه کشور کانادا، لبنان و مصر بیشترین امتیاز منفی را دریافت کرده است.

در این نظرسنجی ۱۷ هزار و ۴۵۷ نفر از ۳۴ کشور، در فاصله اکتبر ۲۰۰۷ و ژانویه ۲۰۰۸ شرکت داشته‌اند.

نظرهای خوانندگان

بالاخره ایندو باید از جائی روابط عادی را بر مبنای وجوهی مشترک شروع کنند !!.
داوید.

-- داوید. ، Apr 3, 2008 در ساعت 11:35 AM

مرتبط:
http://mmoeeni.blogspot.com/
2008/04/blog-post_846.html

-- محمد معینی ، Apr 4, 2008 در ساعت 11:35 AM

خوب این بحث جدیدی نمی تونه باشه چراکه تبلیغات شدید علیه ایران و اسلام از مدت ها پیش و توسط همین اسرائیل و آمریکا شروع شده.این مسئله بیشتر از طریق رسانه ها و تولیدات فرهنگی دامن زده می شه از قبیل فیلم 300 و امثالهم.اگه کمی خودمون هم دقت کنیم می بینیم با وجود کشورهای عقب افتاده ای مثل عراق ، افغانستان و ترکمنستان و پاکستان که همه هم دچار یک شکل خشونت و تعصب مذهبی هستند نباید ذهن ملل نسبت به ما خوبتر از این باشه

-- persian user ، Apr 8, 2008 در ساعت 11:35 AM

خود ملت آمريكا از سياست هاي دولتش منزجر است و انديشمندان آن نيز همين طور. شما خيلي خودفروخته ايد كه به نظر سنجي هاي آكنده از دروغ آنها اتكا مي كنيد. ملت ايران هميشه مشت محكم بر دهان دشمن و وطن فروشان زده. شما هنوز مزه اين مشت رو نچشيده ايد؟

-- حوال ، Apr 8, 2008 در ساعت 11:35 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)