تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله‌های مطبوعات

استقبال از سال "نوآوری"
روزنامه کیهان یادداشت روز خود را به "تبیین" سخنان نوروزی آیت‌الله خامنه‌ای اختصاص داده‌است.

حسین شریعتمداری نویسنده یادداشتِ روز کیهان، از سخنان آقای خامنه‌ای به عنوان "نقشه راه" جمهوری اسلامی در سال‌های آینده یاد کرده است.

این روزنامه با استقبال از نام‌گذاری سال 87 به نام "شکوفائی و نوآوری" می‌نویسد:" نوآوری راه میان بر به سوی مقصد و هدف تعریف شده در بستر اصلی انقلاب است."

سیـاست‌زدگی
روزنامه آفتاب‌یزد در سرمقاله امروز خود می‌نویسد:" تمام حوزه‌ها در ایران سیاست‌زده شده‌اند."

این روزنامه با دفاع تلویحی از رویکردی سیاسی خود در سال گذشته و با انتقاد از سیاست‌زدگی حوزه‌های غیرسیاسی در ایران، می‌نویسد:" این سیاست‌زدگی، صدای متخصصان دلسوز را در میان هیاهوی سیاست‌پیشگان مدعی سیاستمداری، کم طنین ساخته است. این وضعیت، ثابت می‌کند که روزنامه‌نگاران نمی‌توانند از ابعاد سیاسی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های قدرتمندان غافل شوند."

"آموزه‌های انتخاب هشتم"
روزنامه رسالت، سرمقاله امروز خود را به تفسیر نتایج انتخابات مجلس هشتم اختصاص داده است.

به اعتقاد سرمقاله‌نویس رسالت، پیام نتایج انتخابات اخیر مجلس "تداوم اصول‌گرایی"، "میل مردم به همگرایی" و " نقش گروه‌ها و احزاب و تشکل‌های سیاسی در تسهیل انتخاب مردم" بود.

رسالت در ادامه، با تاکید بر نقش و جایگاه احزاب در جمهوری اسلامی، "کار ویژه‌های" آتی آنان را چنین ترسیم کرده است: "نمایندگی جامعه وسیع مردم، نمایندگی از عقاید و آ‌رای متفاوت، آموزش مهارت‌سازی سیاسی، ایجاد انضباط سیاسی در جامعه و نظارت بر قدرت و تطبیق قواعد مشارکت سیاسی."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)