تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پارلمان هلند: ویلدرس مبلغ تبعیض است

خیرت ویلدرس نماینده پوپولیست پارلمان هلند که فیلمی ضداسلامی به نام فتنه ساخته است روز سه شنبه در صحن پارلمان بشدت مورد انتقاد نمایندگان و اعضای بلندپایه دولت هلند قرار گرفت.

به گزارش رادیو بین المللی هلند، اکثریت نمایندگان می گویند که آقای ویلدرس به شیوه ای منفی به تعمیم در باره مسلمانان پرداخته است و راه حلی برای مشکلات موجود ارائه نکرده است.
نمایندگان پارلمان او را "مشکل ساز"، "آتش انداز سیاسی" و طرفدار تبعیض خواندند.

هر چند که مباحث پارلمان قرار بود به واکنش کابینه هلند به فیلم فتنه بپردازد به بحثی بین او و بیشتر اعضای پارلمان منتهی شد.

آقای ویلدرس مجددا گفت که او قرآن را خطرناک تلقی می کند و ایدئولوژی اسلامی را برای آزادی خطر می داند.

وزیر دادگستری هلند در مباحثه پارلمان گفت این موضوع که فیلم فتنه این استنباط را ایجاد می کند که قرآن پاره می شود می تواند برای مسلمانان معتقد آنقدر توهین آمیز باشد که به واکنش های خشونت آمیز منجر شود.

دولت هلند پیش از این در بیانیه هایی اقدام آقای ویلدرس را محکوم کرده است. نخست وزیر هلند گفت: این فیلم به جز آزردن مسلمانان هدف دیگری ندارد. وزیر امور خارجه هلند نیز گفت: فیلم فتنه اسلام را با خشونت یکی می‌کند. ما با این تعبیر مخالفیم. ما کاملاً بر این حقیقت واقفیم که اکثریت مسلمانان با خشونت و افراطگری مخالفند و مسلمانان خود قربانی خشونت هستند.

اتحادیه اروپا نیز از فیلم انتقاد کرده است. ریاست کنونی اتحادیه اروپا در بیانیه خود گفت اتحادیه و اعضای آن به ضرورت اصل آزادی بیان اعتقاد دارند، اما این آزادی باید در عین احترام به دین و سایر باورها و کنوانسیون‌ها اعمال شود.

در همین زمینه:
وزیر خارجه هلند: ما با تعبیر خشن از اسلام مخالفیم

نخست وزیر هلند: فیلم ضداسلامی را محکوم می کنیم

نظرهای خوانندگان

man hn film ra didam.az karhhaee ke baziha be onvane mosalman angam midehand shedidan bhzaram(mesle alghaede)ama pare shodane ghoran ra be hich onvan ghabele tahammol nist.agar tahayee koonande film kenaram bashad ishan ra teke pare khaham kard.

-- mohammad ، Apr 2, 2008 در ساعت 11:50 PM

بابا دروغ 13.....

-- علی ، Apr 3, 2008 در ساعت 11:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)