تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«انتخابات زیمبابوه به دور ‌دوم کشیده می‌شود»

بر اساس برآوردهای حزب حاکم زیمبابوه، «مورگان چانگیرای» رهبر مخالفان، در انتخابات ریاست‌جمهوری بر «رابرت موگابه» رییس‌جمهور این کشور پیروز خواهد شد.

رویترز با اعلام این خبر نوشت: با این حال، چانگیرا‌‌ی مجبور است تا سه هفته دیگر، یعنی زمان برگزاری دور دوم انتخابات زیمباوه صبر کند.

بر اساس این گزارش، دو منبع حزب حاکم زیمبابوه پیش‌بینی می‌کنند چانگیرایی، نمی‌تواند ‌٥١ درصد آرای لازم برای پیروزی در مرحله را به دست بیاورد.

شمارش آرای ‌١٣١ منطقه از ‌٢١٠ منطقه‌ انتخاباتی حاکی است حزب حاکم با به دست آوردن دو کرسی بیشتر، پیشتاز انتخابات پارلمانی این کشور است.

دو مقام بلندپایه‌ دولت زیمبابوه که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند تا کنون چانگیرایی ‌٤٨.۳ درصد، موگابه ‌٤٣ درصد و «مالکونی» هشت درصد از آرا را از آن خود کرده‌اند.

رابرت موگابه و مورگان چانگیرایی دو نامزد اصلی در این مبارزه انتخاباتی هستند. «سیمبا مالکونی» هم به عنوان نامزد مستقل در این انتخابات شرکت کرده است.

بنا بر این گزارش، یکی از این دو مقام بلندپایه گفت: «باید منتظر دور دوم باشیم؛ زیرا چانگیرای نتوانسته است ‌٥١ درصد از آرا را به دست بیاورد.»

بر اساس قوانین زیمبابوه، در صورتی که کاندیداهای ریاست‌جمهوری نتوانند 51 درصد آراء را به دست بیاورند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری زیمبابوه، سه هفته پس از روز انتخابات (شنبه گذشته) برگزار خواهد شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)