تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مخالفت نیوزیلند با درخواست پناهندگی یک ایرانی مسیحی‌

نیوزیلند از اعطای پناهندگی به یک پناهجوی ایرانی که می‌گوید به مسیحیت گرویده و در صورت بازگشت به کشور، تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت، خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان از ولینگتون، منابع خبری امروز سه‌شنبه اعلام کردند «علیرضا پناه» در زندان شهر «اوکلند» در وضعیت اعتصاب غذا به سر می‌برد و خواسته تا زمانی که دولت ایران به اجرای مجازات مرگ شهروندان این کشور که از اسلام به دین دیگری گرویده‌اند، ادامه می‌دهد، تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت وی به تعویق بیفتد.

این پناهجوی ایرانی، 20 ماه است که به علت خودداری از امضای مدارک مسافرتی خود پیش از اخراج از نیوزیلند، در این کشور در زندان به سر می‌برد.

در همین حال، «گرانت ایلینگوورث» وکیل مدافع «علیرضا پناه» در گفت‌وگو با رادیو دولتی نیوزیلند اعلام کرد: اداره خدمات مهاجرت این کشور درخواست این پناهجوی ایرانی را برای اقامت در نیوزیلند رد کرده است.

وی افزود که وی این پرونده را در دادگاه استیناف که به پرونده‌های پناهجویان رسیدگی می‌کند، مطرح خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «علیرضا پناه» یکی از اعضای گروهی از پناهجویان ایرانی است که در انتظار اخراج از نیوزیلند به سر می‌برند؛ چرا که از امضای اوراقی که برای باز‌پس گرفتن گذرنامه‌های خود پیش از اخراج از این کشور نیاز دارند، خودداری می‌نمایند.

مقامات مهاجرت نیوزیلند می‌گویند ایران تنها کشوری است که اتباع خود را مجبور می‌کند پیش از بازگشتن به کشور خود، مدارک مسافرتی‌شان را امضا کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)