تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دستگیری ۷۵ دختر و پسر در یک میهمانی در شیراز

رئیس‌پلیس استان فارس، از دستگیری ۷۵ دختر و پسر در یک مهمانی شبانه در غرب شهر شیراز مرکز استان فارس، خبر داد.

این‌برای دومین‌بار در هفته‌های اخیر است که پلیس براساس آن‌چه که آن را «ارتقای امنیت اجتماعی» اعلام کرده است، اقدام به دستگیری جوانان می‌کند.

۲۴ فروردین ماه، نیز پلیس شهر تهران در یکی از مناطق شمالی این شهر ۳۱ دختر و ۳۶ پسر را به جرم شرکت در یک میهمانی مشترک شبانه دستگیر کرده بود.

به‌گزارش خبرگزاری ایسنا، علی مویدی رئیس‌پلیس استان فارس امروز (دوشنبه) در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: «تجمع تعدادی دختر و پسر نامحرم در یک فضا همراه با مسائل خلاف شرع و قانون تبعات فرهنگی بسیاری بدنبال دارد.»

این دستگیری در حالی صورت می‌گیرد که پلیس ایران از سال گذشته تاکنون با اجرای طرح‌های «امنیت اخلاق» و «امنیت اجتماعی» (برخورد با اراذل و اوباش) بسیاری از دختران و پسران جوان را به اتهام اخلال در «نظم عمومی و امنیت اخلاقی» دستگیر کرده است.

پیشتر در ۲۱ شهریور سال گذشته، ۳۵ دختر و پسر جوان به علت آنچه که از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساری، «عروسی صوری» عنوان شده بود، در جریان طرح «امنیت اخلاق» در این شهر شمالی ایران، دستگیر و روانه بازداشتگاه شده بودند.

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران، هم در سوم فرودین ماه سال‌جاری اعلام کرد، سال ۸۷، سال تثبیت «امنیت اخلاقی و اجتماعی» در این کشور خواهد.

در همین رابطه:
برخورد پلیس با بدحجابی در شرکت‌های خصوصی

دستگیری ۳۱ دختر و ۳۶ پسر در جشن شبانه

نظرهای خوانندگان

در تهران برای خود داری از استفاده از رکیک ترین واژگان می گویند رحمت ایرانی. حالا خدا رحمت ایرانی کند باعث و بنی این ماجراهای در این سی سال را. و شما هم بگویید بشمار!

-- بدون نام ، Apr 21, 2008 در ساعت 01:51 PM

فراموش نکنیم که سردمدار طرح «امنیت اجتماعی» سردار زارع بود، که ظاهراً آنقدر محبوب است که به‌جای حکم معمول سنگسار در مورد اعمال ایشان، فقط تذکری در مورد خلاف شأن بودن رفتارشان به او داده می‌شود و احتمالاً در سال‌های آینده در مقامی دیگر از خدمات ایشان مثل همان آویزان کردن افتابه و لگن به گردن دیگران بهره خواهیم برد!

-- هومن ، Apr 21, 2008 در ساعت 01:51 PM

آقاي تيمسار كه براي ياد گيري نماز و ارشاد به سوي رحمت الهي 6 زن را عريان ميكند چون امر به معروف بوده و مجاز است اما دختران و پسران كه مراحل گذار از سنين نو جواني خود ميگذرانند بنام اخلال در امنيت ملي تلقي مي شود و براي ارشاد آن ها آنان را به زنان انداخت و در ميان دزدان و قاچاقچيان قرار داد تا ارشاد شوند

-- hassan ، Apr 22, 2008 در ساعت 01:51 PM

سخندانی و خوشخوانی نمی ورزند در شیراز
بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم.
خبر دلگیر کننده ئي بود ، مخصوصأ اگر شیرازی هستی و خاطرات ۳۰ ، ۳۵ سال پیش از برگزاری پارتیهای شبانه و دیسکوتکها و جشن تولدها و پیک نیک های مختلط و غیره که انجام انان رسم معمولی بود در شیراز ، هنوز در خاطرت به شیرینی و زیبائي همان سالها که با حمایت ماموران انتظامی و دقت خاص انان در حفاظت تو و دیگران و بدون مزاحمت و دخالت پلیس مخفی حکومتی اسلامی به خوبی برگزار میگردید , بجای مانده باشد !.
فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس.
حافظ.

-- داوید. ، Apr 22, 2008 در ساعت 01:51 PM

گند کار آقای سردار زارعی که در امد منتظریم تا کی گند کار رئیس‌پلیس استان فارس در اید؟

-- علی ، Apr 29, 2008 در ساعت 01:51 PM

از ماست که بر ماست...!

-- س.م. ، Jun 8, 2008 در ساعت 01:51 PM

همه این وقایع مدارکی بر علیه حکومت دینی ستم پیشه ایران می باشد . پیشنهاد میکنم همراه با انتشار این خبر ها به درج لینک های مقالات آموزشی-فرهنگی مبادرت ورزید تا هرکسی بعد از خواندن این نوع خبرها چنانچه مایل بود با رجوع به آن مقاله خودش را از لحاظ اطلاعات فرهنگ پیشرفته غرب ارتقا دهد.

-- نوجوان سکولار ایرانی ، Jun 14, 2008 در ساعت 01:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)