تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

۶۲ کشته در دور جدید خشونت‌های عراق

مقامات عراقی اعلام کردند انفجار چند بمب در شهرهای مختلف عراق و دور جدید نبرد میان شبه‌نظامیان شیعه و نیروهای امریکایی در شرق بغداد، منجر به کشته شدن حداقل ۶۲ نفر شد.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در خارج از دادگاه مرکزی شهر بعقوبه – مقر القاعده- موجب کشته شدن حداقل ۴۰ تن و زخمیشدن ۸۰ نفر دیگر شد.

پلیس عراق، این انفجار را خشونت‌بارترین عملیات تروریستی از ماه مارس اعلام کرده‌است.

بی‌بی‌سی‌نیوز هم در گزارش مشابهی خبر داد بیش از ۵۰ نفر در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در دو شهر عراق، کشته شدند.

بر اساس این گزارش، در اثر انفجاری در خارج از یک رستوران در مقابل ساختمان دادگاه شهر بعقوبه در شمال بغداد، حداقل ۴۰ کشته و ۷۰ زخمی برجای ماند.

مدت کوتاهی پس از آن، مقامات پلیس خبر دادند که در اثر انفجاری در شهر رمادی، ۱۳ تن کشته و ۱۴ نفر نیز مجروح شده‌اند.

مقامات پزشکی بعقوبه اعلام کرده‌اند بسیاری از کشته شدگان به دلیل سوختگی قابل شناسایی نیستند و مردم بسیاری، برای شناسایی بستگان خود در بیمارستان دولتی این شهر تجمع کرده‌اند.

بعقوبه، مرکز ایالت دیاله یکی از خطرناک‌ترین شهرهای عراق است.

شهر رمادی در ۱۰۰ کیلومتری غرب بغداد نیز یکی از مقرهای کلیدی شورشیان سنی از زمان سقوط دولت صدام حسین در سال ۲۰۰۳ به حساب می‌آید.

در همین حال، مقامات امنیتی بغداد، از کشته شدن دو کارگر و دو پلیس در اثر انفجار بمبی در نزدیکی ایستگاه مرکزی پلیس بغداد خبر دادند. انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در این منطقه نیز، یک کشته و شش زخمی دیگر بر جای گذاشت.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است از روز دوشنبه، حداقل ۸۰ نفر در درگیری های هواداران مقتدی صدر و نیروهای آمریکایی کشته شده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)