تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تورم ۱۸ درصدی در سال ۸۶ قطعی شد

بانک‌مرکزی ایران، میزان تورم در سال ۱۳۸۶ را ۱۸.۴ درصد اعلام کرد.

بانک مرکزی ایران در پایگاه اینترنتی خود از روند سریع افزایش قیمت‌ها در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: «شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اسفندماه ۱۳۸۶ نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵.۲۲ درصد افزایش یافت.»

پیش​تر بانک مرکزی پیش‌بینی کرده​بود که میزان تورم در سال گذشته به ۱۷درصد برسد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی در مورد آمار و ارقام رسمی اعلام شده در مورد افزایش قیمت‌ها ابراز تردید کرده و گفته‌اند، این ارقام در واقعیت بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود دانش‌جعفری وزیر اقتصاد و دارایی همچنین اعلام کرد، برغم گزارش بانک مرکزی در مورد عملکرد مثبت دولت در زمینه‌های اقتصادی طرح دولت برای کاهش میزان تورم عملی نشده است.

این خبرگزاری به نقل از وزیر اقتصاد نوشت: «دولت در زمینه مهار تورم به اهداف خود نرسید و سال ۸۶ نرخ تورم ۴ تا ۵ درصد بالاتر از سال۸۵ بوده است.»

این میزان تورم به سبب تزریق بیش از حد منابع مالی عمومی در چرخه اقتصادی کشور که حاصل افزایش درآمدهای نفتی است، ایجاد شده است.

اظهارات داوود دانش جعفری که آینده او در این روزها موضوع گمانه‌زنی رسانه‌ها است، در بحبوحه مباحثی مبنی بر این‌که احمدی‌نژاد با سیاست‌های اقتصادی خود به تورم دامن می‌زند، مطرح شده است.

نظرهای خوانندگان

باید به بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دولت احمقی نژاد به خاطر این مسئله تبریک گفت

-- AHK ، Apr 6, 2008 در ساعت 06:16 PM

شما رو به خدا یه ذره مطلبو بیشتر کنید قناعت نکنید

-- ن.ح ، Apr 12, 2008 در ساعت 06:16 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)