تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تعلیق ۱۳ دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی از تحصیل

روزنامه اعتماد در خبری اعلام کرد، حکم "تعلیق از تحصیل" ۱۳ دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبائی از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه صادر شده است.

این روزنامه هیچ اشاره‌ای به علت صدور این "احکام انضباطی" نکرد، اما به‌نظر می‌رسد شرکت این دانشجویان در تجمعات چندماه گذشته این دانشگاه به‌منظور برکناری "صدرالدین شریعتی" رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، مهمترین عامل صدور چنین احکامی در مورد وضعیت تحصیلی آنان باشد.

براساس گزارش روزنامه اعتماد، حکم "تعلیق از تحصیل" این ۱۳دانشجو به امضای رئیس دانشگاه رسیده‌است.

در این احکام، هفت دانشجو به نام‌های "امیر رئیسیان"، "مهربان کشاورز"، "فرهنگ سلامی"، "امیر یعقوب علی"، "شیما فرزادمنش"، "نگین فرازمند"، و "مهدی گلرو" به یک ترم و دو دانشجو به نام‌های "عسل اخوان" و"صادق شجاعی" به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند. چهار دانشجوی دیگر که نامشان اعلام نشده است، به شش ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند.
هر سال تحصیلی در دانشگاه‌های ایران بدون درنظر گرفتن ترم‌های تابستانی، دو ترم است.

تعدادی از این احکام "قطعی" و تعدای دیگر "بدوی" گزارش شده است. روزنامه اعتماد همچین نوشت که کمیته انضباطی دانشگاه علامه طباطبائی سال گذشته برخی از دانشجویان این دانشگاه را در مجموع به ۴۰ ترم تعلیق از تحصیل محکوم کرده است.

این روزنامه نامی از دانشجویانی که سال گذشته از سوی این کمیته محروم شده‌اند، نبرد.

آخرین تجمع صنفی در دانشگاه علامه‌طباطبائی، سه‌شنبه هفته گذشته به منظور اعتراض به " وضعیت بد غذا، نحوه مدیریت دانشگاه و چگونگی انتخابات شورای صنفی" برگزار شده بود.

در همین رابطه
تحصن دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی

نظرهای خوانندگان

اینجانب مهربان کشاورز دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه در ارتباط با گزارشاتی که در رابطه با تعلیق اینجانب به دلیل جمع آوری امضا برای برکناری دکتر علی شریعتی را تکذیب می نمایم حکم تعلیق من اصلا ربطی به این ماجرا نداردومن در شمار دانشجویان تجمعی قرار نمی گیرم

-- مهربان ، Apr 15, 2008 در ساعت 06:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)