تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

۲۰۰ ناشر از نمایشگاه کتاب تهران جا ماندند

۲۰۰ ناشر ایرانی به علت آن‌چه که از سوی مسئولان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب، «کمبود جا و نداشتن شرایط» عنوان شده‌ است، از حضور در این دوره از نمایشگاه بازماندند.

یکی از ضوابط ثبت‌نام ناشران در نمایشگاه کتاب و دریافت غرفه، انتشار ۴۰ عنوان کتاب از سال ۸۴ تا پایان سال ۸۶ است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، محمود سالاری مدیر کمیته ناشران داخلی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: تعداد کتاب‌های منتشر شده حدود ۱۴۰ ناشر بین ۳۰ و ۴۰ عنوان است که به علت کمبود جا ما نمی‌توانیم آن‌ها را ثبت‌نام کنیم.

این در حالی است که محمدرضا وصفی، مدیر کمیته ناشران نمایشگاه یادشده، امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با خبرگزاری فارس از اختصاص «غرفه‌های رایگان» برای ناشران شرکت کننده از کشورهای آسیای میانه ـ که مرز مشترک با ایران دارند ـ و چهار کشور ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان خبر داد.

به‌گفته آقای وصفی اختصاص غرفه‌های رایگان با استقبال سرد کشور‌های آسیای میانه مواجه شده است.

براساس اعلام ستاد خبری نمایشگاه بیست و یکم کتاب، ۱۳۷۰ ناشر از سراسر کشور در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

سال گذشته بیش از ۱۴۲۰ ناشر برای شرکت در نمایشگاه کتاب ثبت‌نام کرده بودند.

مسئولان برگزاری این نمایشگاه، به ۵۷ ناشری‌که عناوین کتاب‌های متشره آنان کمتر از ۳۰ عنوان بوده است، پیشنهاد داده‌اند، به‌طور مشترک در این دوره شرکت کنند.

یست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۱۲ الی ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۷ در مصلی بزرگ تهران برگزار می‌شود.

نظرهای خوانندگان

من نمی دانم وقتی اغلب ناشران ما حتا آن ناشرانی که نامی به پیشانی دارند دارند حق العمل کاری می کنند و آثار خلاقه را با سرمایه ی مولف چاپ می کنند ممکن است ناشری در طول دو سال کمتر از چهل عنوان کتاب داشته باشد؟حالا کتاب سازی را هم اضافه کنیم ، می بینیم آن ناشرانی که کمتر از این چهل کذایی چاپ کرده اند یا اساسن ناشر نبوده اند و نشر کتاب شغل چه بسا سوم آن ها باشد و یا این که این ناشران حاضر به چاپ با سرمایه ی مولف نشده اند که از قضا این ها باید در نمایشگاه شرکت کنند.
باقی بقا

-- مرتضا خبازیان زاده ، Apr 9, 2008 در ساعت 04:50 PM

نمی دونم باید چی بگم یکی نیست بگه خب اگه جا ندارین بیخود نمایشگاه می زنید

-- دومان کیاست ، Apr 22, 2008 در ساعت 04:50 PM

همان بلایی که گریبان شعر داستان و هنر این مملکت امده بر سر نشر هم خواهد امد به یاد بیاوریم استعفای کاکایی شاعر را از ممیزی شعر ارشاد به علت قوانیین دست و پا گیر و شاعر کش حالا بماند انتشاراتی هایی مثل دارینوش و پنجره که از بهترینها بودند و مدتهاست دستی به نشر نمیبرند

-- بدون نام ، Apr 22, 2008 در ساعت 04:50 PM

سلام من چندتا سئوال در مورد نمايشگاه كتاب دارم1)زمان حضور ناشرين خارجي از كي شروع ميشه؟2)آيا همه غرفه ها بن كتاب قبول ميكنند؟3)آيا بن سازمانها و جاهاي مختلف با هم فرق ميكنه يا يكجور بن فقط داريم؟

-- ربابه ، Apr 29, 2008 در ساعت 04:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)