رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷

جنبلاط: برخی اعراب تحت تاثیر امپراطوری پارس هستند

ولید جنبلاط رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان، بار دیگر مخالفان طرفدار ایران و سوریه را به مانع تراشی در راه انتخاب رئیس جمهور لبنان متهم کرد.

وی در گفتگو با هفته نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش گفت: یک جناح مخالف ایرانی- سوری استقلال کشور ما را تهدید می‌کند. آنها مانع اصلی در راه انتخابات ریاست جمهوری در لبنان هستند.

جنبلاط که کشورش نشست سران عرب را در دمشق تحریم کرده بود، گفت این جناج تلاش‌هایی برای تعطیل یا در اختیار گرفتن پارلمان انجام می‌دهند. این دلایل برای تحریم کنفرانس دمشق، کافی بود و رفتن به این کنفرانس تنها به منزله تبرئه یک رژیم آدم‌کش بود.

او که معتقد است گروه‌های مخالف لبنان به‌وِیژه حزب‌الله که از سوی ایران و سوریه حمایت می‌شوند در راه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لبنان کارشکنی می‌کنند به این هفته نامه فرانسوی گفت، دنیای عرب این روزها به دو قطب تقسیم شده یک گروه که به عربیت خود وابسته‌اند و دیگرانی که تحت تاثیر امپراطوری پارس قرار دارند.

نظرهای خوانندگان

من نمیدانم "ترقی خواه لبنان" جزو اسم است یا اینکه کسی این اراجیف را اضافه کرده است
جالب است که بدانید"امپراطوری پارس"را،لااقل من 12 سال پیش ازویلیام سفایر صیهونیست طرفدار اسراییل در نیویورک تایمز خواندم و بار سیاسی آنرا گرفتم.ولید جنبلاط نه
سوسیالیست است و نه دموکرات. یک نوکربی مایه اسراییل و آمریکاست که برای امپراطوری
به بردگی گرفته شده . "امپراطوری پارس" را صیهونیستها راه انداخته اند و براین پایه استوار
است که ایران را به ظالمین"پارس ها" و مظلوم یعنی بقیه جمعیت ایران تقسیم کنند، همان کاری را که درسودان انجام داده اند وتجزیه سودان رابا شعارقلابی "برده بچه" قبلا" و قوم کشی دردارفوراکنون دارند به پیش می برند و برمبنای این قبیله کرد، عرب، بلوچی و غیره بسازند. دراین میان صیهونیستها بعضی وقتها از پارس های تروریست هم نام می برند که مغزکوچکشان را به نمایش درمیاورد زیرا رهبر خود ازآذری هاست واقتصاد بازار،حداقل تهران دربست تحت نفوذ آذری هاست. کاربه جایی رسیده که یکی از صیهونیستها بنام "برندا شافر" کتابی بنام "برادری و مرزها درایران" در مورد آذری ها نوشته که البته همه می دانند اسراییل در میان آذری ها و کردها بسیار فعال است ودرحقیقت شمال عراق امروز به پایگاه اسراییل تبدیل شده است. و بازهم همه میدانند که کردها پنجاه سال است برای اسراییل جاسوسی می کنند. منگلول بیات درنقدی نوشته است:
But one must know that not all Azeri in republic of Azerbaijan are Shi’i Muslims; in fact a significant number of them are Sunni. Therefore Shaffer’s assertion that the Azerbaijanis’ Shi’i faith in the north and south, has provided them with a collective identity distinct from fellow Turks in the Sunni Ottoman Empire does not hold.
خلاصه بگویم خانم منگلول بیات به برندا شافر هشدار می دهد که کاری که تحقیق شما از همان "جدایی بیندازو حکمرانی کن" نشأت می گیرد که مدتهاست افشا شده است. کاربرد "امپراطوری پارس" هم برای نوکران صیهونیسم و امپراطوری آمریکا در همین حد است.


-- بدون نام ، Mar 31, 2008 در ساعت 03:18 PM

آخر تمام این حرفها اینه که چه بالا چه پایین ایران تمام قد از حزب الله لبنان حمایت (شامل تسلیحاتی وپولی و...)میکنه واینو بهش میگن دخالت در کشوری ثالث که باعث جنگ و خونریزی میشه . اگه برای امریکا بد است که هست صد بار برای ایران بدتر است

-- masoud ، May 9, 2008 در ساعت 03:18 PM