رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۷

واکنش ایران و اتحادیه عرب به پخش فیلم "فتنه"

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام نماینده مجلس هلند در نمایش فیلمی ضد اسلامی را محکوم کرد. این واکنش در حالی صورت می گیرد که توسط نخست وزیر هلند، پنج شنبه شب این فیلم را محکوم کرده بود.
به گزارش واحد مرکزی خبر حسینی در این باره گفت : با وجود پی گیری های جمهوری اسلامی ایران

، شماری از کشورهای اسلامی و همچنین مسلمانان مقیم هلند در چند هفته گذشته برای جلوگیری از نمایش این فیلم تحریک آمیز و ضد اسلامی ، متاسفانه با کمک و حمایت یک سایت ویدیوئی مستقر در انگلیس این فیلم به نمایش گذاشته شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که این اقدام با فاصله کوتاهی از نمایش کاریکاتورهای توهین آمیز دانمارکی صورت می گیرد ؛ افزود : اقدام زشت نماینده مجلس هلند و موسسه انگلیسی در پایان هفته وحدت، حاکی از تداوم خباثت و کینه عمیق این گونه اتباع غربی علیه اسلام و مسلمانان است .

در همین حال اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز در پایان نشست دو روزه خود نسبت به آنچه که توهین های مکرر برخی کشور های غربی نسبت به دین اسلام و پیامبر آن خواند به شدت اعتراض کرد و از اتحادیه اروپا خواستار توجه و دقت بیشتر در این زمینه شد.

نظرهای خوانندگان

بعد از ساعتها انتظار و مصیبت من اين فيلم را ديدم. البته اين يک فيلم نيُست بلکه يک سند است. برای من تنها تازگی ای که داشت اين بود که چند زبان مختلف را با هم مخلوط کرده بودند و از يک کانال غربی پخش می شد. در حالی که برای من ايرانی اصلا و ابدا تازگی نداشت. ما بيست و چهار ساعت همين تصاوير را از تلويزيون حکومت اسلامی در ايران می بينيم. برای من باعث خوشبختی ست که غرب به خودش آمده و دارد می فهمد که اگر نجنبد و اگر با اسلام و مسلمانان از در سازش برآيد و با آن با همه اغماض برخورد کند آنها نيز بزودی به روز ما خواهند افتاد . غرب که خمينی و عوامل او را سالها در خود ماوا داد، غربی که روز بروز اسلامی تر می شود، غربی که بلندگوی خمینی در دوره ی انقلاب شد، غربی که مليونها مسلمان را در دانشگاهای خود پروش داد، غربی که روز بروز با حجابتر می شود و خيابانهايش در تسخير چادر و چاقچول اسلامی ست اينک اين فیلم که فيلمی مستند است نشان می دهد که دارد به خود می آيد. من اين به خود آمدن غرب را به فال نيک می گيرم و به آنها یادآور می شوم که تمامی اين اين خشونت ذاتی اسلام است و قرآن اساسا دستورالعمل قتل و کشتار است و خصوصا از زمانی که انقلاب ايران اسلامی شده، از زمانی اين حکومت اسلامی بقدرت رسيده اين وضع به دنيای اسلام و اينک به دنيای غير اسلام سرایت کرده است و تا زمانی که اين حکومت اسلام ناب محمد در ايران سر کار باشد ما پیوسته با اين ماجرا سروکار خواهيم داشت. جای خوشبختی ست که اگر يک ذره هم شده از جناب دکتر احمدی نژاد و از ائمه ی جماعات ايران هم در اين فيلم هست. که آنها پايه و اساس خشونت اين دوره ی اسلامند. آنها که بر اين فیلم خرده گرفته اند بفرمايند کجای اين فیلم ساختگی ست. آيا اين استاد احمدی نژاد نيست که سخن می گويد؟ آيا اين تریبون نماز جمعه نيُست که قتل و خشونت می پروراند!؟ آيا اين آیات قرآن نيست که تلاوت می شود؟ آيا اينها همانهایی نيُست که بیست و نه سال است که از تلويزيون جمهوری اسلامی پخش می شود؟؟ اگر کسی شک دارد همين حالا به تمامی شبکه های تلويزيونی حکومت اسلامی نگاه کند و ببيند که آیا اينگونه هست یا نه؟! اينک که ما در حال آگاه شدن روزبروز دريافت واقعيت اسلام از سوی غربيم بايد بدانيم که راه حل ديگری غير بازگشت به جامعهی جهانی را نداريم. برای اينکار مانع اصلی وجود و حضور حکومت اسلامی ست. ما يا اين حکومت را از سر اين راه خودمان بر خواهيم داشت يا اين حکومت ما را با جهان غرب درگير خواهد کرد و ما را با خودش به نابودی خواهد کشاند.با همه عدم تازگيش حتما اين فیلم را ببینید.

-- بدون نام ، Mar 28, 2008 در ساعت 12:44 PM

ولی براستی اين دیوانگان و بیماران کیانند؟؟ آقای جهانبخش سلمانيان دبير فرهنگي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با اشاره به انتشار فيلم توهين‌آميز ضد اسلامي توسط يك نماينده مجلس هلند، گفته است: هدف از انتشار چنين فيلمي توهين به اسلام و نشان دادن چهره‌اي خشن از دين مبين اسلام است ... ايشان افزوده است: اينگونه اقدامات به دليل احساس خطر و ترسي است كه مجامع غربي از نفوذ اسلام ناب دارند...و باز ايشان اضافه کرده که :توهين به اسلام از سوي سلمان رشدي شروع شد و متاسفانه ضعف از جانب خود ما بود كه در دوران اصلاحات به بهانه گفتگوي تمدن‌ها و تنش‌زدايي، در اجراي اين حكم استراتژيك حضرت امام تساهل و تسامح به خرج داديم چرا كه ملت‌هاي مسلمان مي‌توانستند با اجراي اين حكم راهبردي حضرت امام، سرچشمه اين گنداب را بخشكانند ولي متاسفانه به بهانه اصلاحات و ... انجام ندادند...آری ایشان می گويد همان چيزی را که اين فیلم می گويد. در حقیقت اگر در اين فیلم سخنان گهربار ايشان هم گنجانده شده بود باز هم خشن نمایی اسلام بود از سوی غرب. ولی ايشان در واقع معتقد است که برای اينکه خشونت اسلام مطرح نشود می بایست پيش از اين با تیر سلمان رشدی را به فتوای امام مهر و محبت خمينی بت شکن کشته و بعد هم با کارد سرش را ببرند تا اسلام دین خشونت نباشد. و البته درسی هم بشود برای هلند.
بريده

-- بدون نام ، Mar 28, 2008 در ساعت 12:44 PM

یعنی اسلام دین خشنی نیست؟ شما مگر دین اسلام را از اسلام تاریخی آن جدا می کنید؟ خشونت بدر مگر در صدر اسلام رخ نداد؟ مگر در قران ترویج خشونت نمی شود؟ اگر تفسیری حداقلی از اسلام هست آن چیز دیگری است، اما در این که سنت اسلام مستعد استفاده ی خشونت آمیز است شکی نیست. نص صریح قران این تاویل را جایز می کند.

-- کیوان ، Mar 28, 2008 در ساعت 12:44 PM

چرا عاقل کند کاری،که باز آرد پشیمانی...

-- مهدی ، Mar 28, 2008 در ساعت 12:44 PM

من این فیلم رو دیدم و هیچ کذبی درش نبود. من خود شاهد بودم که چگونه اسلام مملکتم را نابود کرد ... البته همه مسلمانان تروریست نیستند ولی مسلمانان بنیادگرا قصد دارند دنیا را تسخیر کنند و آن را به جهنمی که خداوند در قرآن وعده داده تبدیل کنند.
شعارهایی که در دست مسلمانان بود اینها بود: آزادی برو به جهنم - خدا هیتلر رو بیامرزه - اسلام دنیا را خواهد گرفت و .... خودشان این شعارها را دادند این شعارها شعارهایی نبوده که غیرمسلمانان به دست مسلمانان داده باشند. فیلم را نگاه کنید و بعد خود قضاوت کنید کدامین نکته اش دروغ است.

-- نانسی ، Mar 28, 2008 در ساعت 12:44 PM

بنده با هرگونه حرکتی که به حتی یک نفر توهین شود مخالفم چه برسد به یک ملیارد مسلمان ..ولی سوالی از هموطنان مسلمان خودم دارم چرا وقتی آقای جنتی در نماز جمعه ای که در همه دنیا از طریق تلویزیون دولتی نشان داده شد ودر آن گفت همه غیر مسلمان ها حیوانند اعتراضی نکردید..اگر نفهمند که دوره از بلندی همه کس جزخود را ضالین خطاب کردن وهر معترضی رامهدورالدم ومحارب خواندن گذشته است در اشتباهند.

-- ahmad ، Mar 29, 2008 در ساعت 12:44 PM

خودشان به همه می‌گویند نجس، کافر، مشرک، ملحد، گمراه، ضاله، محارب با خدا، مهدورالدم، مجوس، بدیهودی، مطرود، منافق، متجاسر، فاسد، فاسق، خدانشناس، اخلالگر، سرسپرده، اجنبی، نوکر، بی‌درد، منحرف، هرزه، سرکش، بی‌بندوبار، عیاش، لئیم، مستهجن، عوامل، خبیث، شرور، .... بعد یک نفر یک چیز به ایشان می‌گوید یا آینه جلویشان می‌گیرد مظلوم‌نمایی و تهدیداتشان شروع می‌شود.

-- فرزان ، Mar 29, 2008 در ساعت 12:44 PM

فیلم واقعیات را نشان می داد،آیات قرآن را ترجمه می کرد و سخنرانی های آقایان را نشان می داد. به عبارت دیگر یک فیلم مستند بود. نمی دانم چطور توهین آمیز تلقی می شود.؟

-- بدون نام ، Mar 29, 2008 در ساعت 12:44 PM

دولت ایران ، بخاطر بیش از 3.5 ملیون بازدید کننده از این فیم (تا این لحظه)،به تهیه کننده فیلم که میگن نژاد پرسته ، بخاطر تبلیغ اسلام و مسئولین نظام جمهوری اسلامی یک تشکر اسلامی بدهکاره . این سیاستمدار هلندی برای مطرح شدن بیشتر در صحنه سیاسی هلند، با تبلیغات علیه خارجی ها و هلندی های خارجی تبار و رنگین پوستان کشورش این جار وجنجال را راه انداخته، کاری که سیاستمداران جمهوری اسلامی خیلی بی سرو صدا با ملیونها افغان که ایرانی تبارند و مسلمان انجام میدهند . در ضمن این مستند مونتاژی از فیلمهای خبری و تبلیغاتیست که اکثر صحنه های آن بارها در رسانه ها پخش شده و اکنون هم بخش های کاملتر شو در روی اینترنت میشه پیدا کرد و هیچ توهینی هم به قران یا اسلام در اون نیست. تمام این جارو جنجال ها برای مطرح شدن بیشتر این نماینده هلند در هلندبوده، که ظاهرا موفق هم شده.

-- ابرام ، Mar 29, 2008 در ساعت 12:44 PM

برای من جالبه که کسانی که خودشون به مذاهب دیگه توهین می‌کنن و بقیه رو تحت فشار قرار می‌دن با این پررویی میان مظلوم نمایی می‌کنن.

-- یکی ، Mar 29, 2008 در ساعت 12:44 PM

درود بر آزادی بیان

-- کاوه ی آهنگر-رشت ، Mar 29, 2008 در ساعت 12:44 PM

این فیلم چیزی جز حقیقت نبود

-- mohammad ، Mar 29, 2008 در ساعت 12:44 PM

هرچه گشتم، مصاحبه ی جمعه شب خانم مریم محمدی با عطاالله مهاجرانی درباره ی این فیلم را در سایت رادیو زمانه پیدا تکردم . بنابراین نظرم درباره ی آن مصاحبه را در اینجا می گذارم:
نخست از خانم محمدی انتقاد دارم که پرسش های شان از مهاجرانی بسیار محافظه کارانه و مانند پرسش های خبرنگاران " صدا وسیما" بود و اگر کسی نمی دانست که ایشان از رادیو زمانه دراروپا با وی مصاحبه می کند، فکر می کرد خانم خبرنگار در همین تهران مستقر است که سوالات کلیشه ای ازاو می پرسد.
آخر این همه محافظه کاری آن هم دربرونمرز چرا؟ اما مهاجرانی با پاسخ هایش نشان داد که یا جرات انتقاد از سیاهکاری های ضد بشری جمهوری اسلامی دراین سه دهه را، که از عوامل درجه اول نفرت روبه تزاید جوامع مدنی غرب از اسلام است، ندارد، ویا راستی راستی از مرحله پرت و اصولا یک آخوند بی عمامه است.
ابشان می گوید نشان دادن آیه های " مقاتله" ای قرآن در فیلم "فتنه" چیزی را درباره ی خشونت اسلام ثابت نمی کند زیرا " آن آیه ها را باید در ظرف زمانی خودشان مورد بررسی قرار داد"! وی به روی خود نمی آورد که حکومت اسلامی مورد تایید وی در ایران 30 سال است که همین " آیه های مربوط به ظرف زمانی" 1400 سال پیش را تبدیل به قانون مجازات اسلامی کرده و با حدت و شدت هم آن را اجرا می کند - سنگسار می کند، دست وپا می برد، زن را نصف مرد می داند، ازدین برگشته هارا اعدام می کند و....
آیا ایشان وجدانا واخلاقا نمی پذیرد که رفتار عملی جمهوری اسلامی دراین سه دهه بیشترین نقش را در دامن زدن به احساسات ضد اسلامی در ایران وجهان داشته است؟
آیا ایشان نمی داند که چقدر جوان وپیر ایرانی
وغیر ایرانی تغییر دین می دهند؟ آیا قتل عام دست کم 5000 زندانی سیاسی طی کمتر از2ماه درمرداد وشهریور1367 با استناد به آیه های قرآن صورت نگرفت؟ آیا قکر می کنید این خبرهای چندش آور به گوش و دیده ی امثال
آن نماینده ی راست گرای مجلس هلند نرسیده
است؟ آخر تاکی سر دربرف خوشخیالی وپای درلجن چسبناک ومتعفن بنیادگرایی؟

-- بابک جاودان خرد ، Mar 30, 2008 در ساعت 12:44 PM

شما مي دانيد كه در كتب رسمي يهوديان از جمله تلمود همه غير يهوديان با عنوان "گوييم" يعني حيوان خطاب شده اند؟ و همين نگاهي است كه در ميان صهيونيست هاي مسيحي و يهودي نسبت به مسلمانان وجود دارد؟ اگر شك داريد به سخنان امثال جري فالول و پت رابرتسون و هال لندسي و ...كه همگي از به اصطلاح پيامبران اوانجليست (حاكمان امروز آمريكا)هستند توجه كنيد كه هم در تلويزيون هايشان و هم در كتبشان موجود است.

-- احمد ، Mar 30, 2008 در ساعت 12:44 PM

قابل توجه دوستانی که میگویند ازادی بیان باید باشد و در این فیلم چیزی جز واقعیت نبود. من هم تائید میکنم که ازادی بیان باید باشد و در این فیلم چیزی جز واقعیت نبود. فقط امیدوارم که در مورد هولوکاست هم این موارد پایدار باشد. نه مثل روژه گارودی که به خاطر یک کتاب مجازات شود.

-- سورن ، Apr 5, 2008 در ساعت 12:44 PM