رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۷

گفت و گوهای مکتوب ایران و اسرائیل

کاردار موقت ایران در پرتغال با انتشار مقاله ای در هفته نامه اکسپرسو به سفیر اسرائیل پاسخ داد.

محمد مهدي مختاري در نامه خود این اتهام را که ايران صلح خاورميانه را به خطر مي‌اندازد فرافكني و عاري از حقيقت خوانده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از واحد خبری سفارت جمهوري اسلامي ايران در پرتغال، در این مقاله کاردار ایران درباره مسئله سلاح اتمی،حقوق بشر و صلح خاورمیانه به دفاع از مواضع کشور متبوعش پرداخته است.

گفت و گوهای مکتوب دو کشور ایران و اسرائیل در کشوری ثالث باستقبال رسانه ها و مطبوعات آمریکا و اروپا مواجه شده است.

نظرهای خوانندگان

این هم از آن حرفها است. اگر اینچنین تعبیر شود که پاسخ یک مقام رسمی ایران در روزنامه یا هر رسانه ای میتواند بعنوان گفتگو تلقی شود, پس این گفتگوها الان 29 سال است که انجام میشود.

-- خسرو ، Mar 26, 2008 در ساعت 02:18 PM

هیچ ایرانی میهن پرستی نمی تواند خواهان نابودی اسرائیل باشد ،چرا که بیش از 240000 ایرانی یهودی پایبند به فرهنگ ایرانی در آنجا زنددگی می کنند. از این رو هر گونه گفتگو و یا پیوند سیاسی،فرهنگی،توریستی ، کاری در جهت منافع ملی ایران است. همچنان که پیوند با تاجیک ها،آذری ها،کرد ها، و فلستینی ها به دور از دشمنی و بر پایه احترام متقابل کاری سودمند برای همه ی ایرانی ها به شمار می رود.

-- کاوه هامونی ، Mar 26, 2008 در ساعت 02:18 PM

دانشمندان آنها وهمچنین مسئولینشان تمام تلاش خودرابرای نابودی نه فقط ایران بلکه اسلام بکاربستند.همچنین مگرغیرازاین است که اسرائیل ازفلسطین تاجنوب غربی ایران راجزممالک خود میداند بله شمابایدهم ازچنین نظام وچنین تفکری دفاع کنید وبدنبال ارتباط بااین صیهونیسم باشید.

-- lمحمد ، Apr 3, 2008 در ساعت 02:18 PM