رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۷

هلندی‌ها به نژادپرستی " نه" گفتند

هزار و سیصد نفر به نشانه اعتراض به نژادپرستی مذهبی، امروز (22مارچ)، در هلند راهپیمایی کردند.

به گزارش رادیوی شبکه جهانی هلند این تظاهرات در اعتراض به سخنان نژادپرستانه "خیرت ویلدرس" صورت گرفت.

مطب زمانه در مورد تحرکات ضد اسلام خیرت ویلدرس

به گفته این شبکه، در روزهای گذشته بیش از پنجاه هزار امضا در اعتراض به کوشش‌های نژادپرستانه ویلدرس جمع شده است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از آمستردام یکی از سازمان‌دهندگان این راهپیمایی که از سوی گروه "اعتراف به رنگ" سخن می‌گفت، هدف این راهپیمایی را نشان دادن هلندی غیر از سخنان ویلدرس خواند و افزود: "ما فکر می‌کنیم اکثریت مردم هلند هنوز یک جامعه رنگارنگ می‌خواهند." وی که هدف گروهش را مقابله با نژادپرستی می‌داند در ادامه گفت که: "اکنون ویلدرس مظهر نژادپرستی در هلند است و ما باید با وی مقابله کنیم."

در این تظاهرات که عده ای از شخصیت های سیاسی هلند نیز شرکت داشتند، فرانک بواینگ یکی از خواننده های معروف هلند آهنگ معروف خوذ با عنوان "سفید و سیاه" را به زبان عربی اجرا کرد.

به گفته گروه "اعتراف به رنگ"، خیرت ویلدرس، برخلاف ماده 1 قانون اساسی هلند که تبعیض نژادی فرهنگی و مذهبی را ممنوع اعلام کرده، علنا به مسلمانان و اسلام توهین کرده و باعث اعتراض های فراوانی از جانب سازمان اسلامی هلند و کشورهای مسلمان شده است. به گفته این گروه وی اقدام به ساخت فیلمی کرده است که محتوای ضد قرآن و ضد اسلام دارد.

نظرهای خوانندگان

"هدف این راهپیمایی را نشان دادن هلندی غیر از سخنان ویلدرس خواند" یعنی چه؟!!!

-- هاتف ، Mar 22, 2008 در ساعت 08:32 PM

در مورد اینکه کسی به نژاد پرستی و راسیسم اعتراض کند حرفی نیست و در واقع پسندیده هم هست اما اینکه به کسی اعتراض کنند که چرا بر مبنای باورهای خود فیلم ساخته و یا کتاب نوشته بیشتر به شوخی شبیه است بنده یک سوال از مخالفین و معترضین به ویلدرس دارم ایا انها زمانیکه مسلمانان عزیز حکم اعدام برای رشدی صادر کردند و یا وقتیکه برادران حماس بمب به خود میبندند و در میان کودکان و مردم بی گناه خود و دهها نفر را به قتل میرسانند و هزاران نوع وحشیگری دیگر علیه دیگر نزادها و دیگر عقاید میکنند این دوستان خواب هستند یا در انموقع دفاع از ازادی و دموکراسی به نفعشان نیست؟ اقایان باور بفرمایید این ژستهای دموکراتیک دیگر تاثیری ندارد برای ان دسته که اسلام سیاسی را مطرح میکنند همانطور که ثابت کرده اند استفاده از هر وسیله و جنایت و دروغی برای نیل به هدف قانونی است نیل به هدف البته تسلط بر منابع و مراکز اقتصاد و قدرت است

-- behnam ، Mar 23, 2008 در ساعت 08:32 PM

خب این آقا چه گفته است. مسلمانان و سایرین باید با هوش باشند و قوانین این چنانی وضع نکنند که هدف از این قوانین فقط و فقط سرکوبی بیشتر افراد با بهانه ضد سامی
یعنی یهودیان و خفه کردن اعتراض به برنامه صیهونیستها و اسراییل است. گول این برنامه ها را نخورید. قانون همیشه از قدرتمندان دفاع میکند و اینچنین قوانین دست و پا گیر گلوی بقیه را میگیرد و با این حقه آنان را خفه میکند.

-- بدون نام ، Mar 23, 2008 در ساعت 08:32 PM

از انجایی که عقبماندگی، جهالت، خرافات و فلاکت سیاسی/اقتصادی ما رابطه مستقیم با اسلام دارد، باید هرگونه بازشکافی در این زمینه را غنیمت شمرد.

-- f. ardalan ، Mar 23, 2008 در ساعت 08:32 PM

bavisyd arabh na hollaandiha
aryan az hollaand

-- بدون نام ، Mar 23, 2008 در ساعت 08:32 PM

i think the film that this man has maid must be shown, i as an iranian have read quran and i think he is right, by stoping this film you just play the way that muslim fenatics wants you to play and by showing it you show the trut of this religon to melions of young and old muslim,which is very benifitiol to them and it makes them think, and probably stops them being fondimenmtalist in featuirr.

-- shahriar ، Mar 23, 2008 در ساعت 08:32 PM

همیطور پیش بره تاچندسال دیگه مسلمانان میخواهند همه غیر مسلمانان برای جلوگیری از توهین به اسلام ومحمد گردن زده شوند.

-- زهرا ، Mar 27, 2008 در ساعت 08:32 PM