رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۸۷

همکاری مشرف با حزب مردم پاکستان

در حالی که مشرف و هم‌پیمانانش از معرفی نامزد برای انتخابات نخست وزیری این کشور صرف‌نظر کردند، حزب هوادار بوتو اعلام کرد که امروز کاندیدای خود را برای شرکت در این انتخابات معرفی می‌کند.

آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت: "هم‌پیمانان مشرف، با این اقدام راه را برای نامزد حزب اکثریت پارلمان پاکستان، هموار کردند." این بزرگ ترین نشانه همکاری مشرف و هوادارانش با حزب مردم پاکستان است که رهبر خود بی‌نظیر بوتو را در یک ترور از دست دادند. حامیان مشرف، این اقدام را تصمیمی در راستای نشان دادن " حسن نیت" به پیروان بوتو نامیده‌اند.

حزب مردم پاکستان در انتخابات پارلمانی پاکستان در فوریه، اکثریت آراء را بدست آورد. رهبری این حزب اکنون با بیلاوال بوتو زرداری فرزند بی‌نظیر بوتو است اما آصف‌علی زرداری اداره آن را به عهده دارد.

بر اساس این گزارش، پرویز مشرف رئیس جمهور پاکستان، پارلمان این کشور را برای تشکیل جلسه در روز بیست و چهارم مارس برای انتخاب نخست وزیر جدید فراخوانده است.

خبرگزاری ها کاندیداهای پست نخست وزیری پاکستان را "مخدوم امین فهیم" معاون ارشد بوتو و معاون کنونی زرداری، "یوسف رازا گیلانی" سخنگوی سابق پارلمان، " احمد مختار" وزیر سابق بازرگانی و "شاه محمد قریشی" رئیس حزب مردم پنجاب، اعلام کرده‌اند.

سه شبکه تلویزیونی پاکستان گفته‌اند که "گیلانی" نامزد حزب مردم برای شرکت در انتخابات نخست‌وزیری خواهد بود. حزب مردم پاکستان، هنوز این خبر را تائید نکرده‌است.