رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۸۷

درخواست مناظره عارف از "مقامات ارشد کابینه"

محمدرضا عارف،معاون اول محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری، "مقامات ارشد کابینه" دولت نهم را پیرامون بررسی واقعی دستاوردهای دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد به مناظره دعوت کرد.

به گزارش سایت آفتاب،عارف در یادداشتی که در ویژه نامه نوروزی سایت باران(موسسه تحث مدیریت محمد خاتمی) نگاشته، ضمن دعوت دولتمردان جدید به مناظره آورده است:"در دولت فعلی، دستاوردهای دولت اصلاحات به گونه‌ای دیگر وانمود می‌شود و ما هم به دنبال پاسخگویی به این مسائل نبوده‌ایم. اما بایستی چنین مقایسه‌ای میان این دو دولت یک بار به صورت علمی، عمومی و در بین مردم انجام شود تا بسیاری از ابهامات برطرف شود. "

وی با تاکید بر این که "مناظره میان مدیران ارشد دو دولت باعث خواهد شد مردم متوجه شوند کدام دولت بیشتر در زمینه هسته‌ای، اقتصادی و فرهنگی فعالیت و موفقیت داشته"، ابراز امیدواری کرده است که صدا و سیما زمینه این مناظره میان مقامات ارشد دولت‌های خاتمی و احمدی‌نژاد را فراهم کند.

عارف در عین حال، پخش مستقیم این مناظره توسط صدا و سیما را به عنوان پیش‌شرط برگزاری آن مطرح کرده و به عنوان نمونه تاکید کرده است: "بایستی از طریق یک مناظره علمی، سهم دولت آقای خاتمی در عرصه انرژی هسته‌ای مشخص شود و دقیقا در اختیار مردم قرار بگیرد. ما آماده برگزاری چنین مناظره‌ای در برنامه های صدا و سیما به طور کامل و مستقیم هستیم".

گفتنی است محمد خاتمی در آستانه راه اندازی موسسه باران، دفاع از دستاورد های دولت خود را یکی از اهداف اساسی این نهاد دانسته بود.

او در اولین اقدام با تشکیل کمیته های تخصصی تمامی وزرای کابینه اش را برای همکاری در تدوین دستاورد های دولت اصلاحات فراخواند و اکنون عارف به عنوان معاون اول و رئیس کمیته های تخصصی موسسه باران آمادگی اش را برای دفاع از دولت متبوعش اعلام کرده است.

عارف در انتخابات اخیر در اعتراض به رد صلاحیت برخی از وزرای دولت خاتمی از سوی وزارت کشور از کاندیداتوری انصراف داد. این در حالی بود که ائتلاف اصلاح طلبان ، وی را سر لیست خود معرفی کرده بود.

نظرهای خوانندگان

بجای مناظره کاشکی عارف اقا به طرح چند سوال ساده از مقام رهبری اکتفا می کردند: فرق بین مجسمه وعکس چیست و چرا باید در یک کشوراسلامی عکس ایشان
بر سرهر کوچه بازاراویزان باشد. مقدارعظمت رهبرچقدراست و ایا ایشان به کهولت سن و "ارذل العمر" نرسیده است که ولایت را به مالک حق یعنی خداوند وا گذارد. ایا رفسنجانی با سابقه درخشان مصلحت خود را می خواهد تشخیص بدهد ویا مصلحت مردم را. سوالات بسیاراست ولی مناظره در حالی که دولت ۶ و۷ و۸و۹ فرقی با یکدیگر ندارند فقط به یک شوی کسل اور تلویزیونی تبدیل می شود

-- بدون نام ، Mar 21, 2008 در ساعت 05:04 PM