رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۸۷

اعلام جهاد بن‌لادن برای آزادی فلسطین

اسامه بن‌لادن، با انتقاد از مذاکرات صلح تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل، خواستار "جهاد" برای آزادی سرزمین‌های فلسطینی شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک روز پس از تهدید اروپایی‌ها به‌وسیله یک نوار صوتی از سوی بن‌لادن، شبکه تلویزیونی الجزیره، گزیده‌ای از نوار صوتی بن‌لادن را پخش کرد که در آن از فلسطینی‌ها خواسته شده احزاب سیاسی را که در "فریب دموکراسی کفرآمیز غرق شده‌اند" نادیده بگیرند و به مبارزه تکیه کنند.

بن‌لادن گفت: " فلسطین نمی‌تواند از طریق مذاکره و گفت‌و‌گو بازگردانده شود بلکه این سرزمین با آتش و سلاح آزاد می‌شود."

این نخستین‌بار از زمان وخامت اوضاع در نوار غزه است که بن‌لادن درباره مسئله فلسطین صحبت کرده‌است.

بن‌لادن تاکید کرد، فلسطینی‌هایی‌ که قادر به جنگ در سرزمین قدس نیستند باید به القاعده در مبارزه در عراق بپیوندند."نزدیک‌ترین میدان جهاد امروز برای حمایت از مردم فلسطین، میدان نبرد عراق است."

وی همچنین از مردم سوریه، لبنان، اردن و عربستان خواست تا از "برادران جهادگرشان در عراق به عنوان بزرگ‌ترین وظیفه و فرصت، حمایت کنند."

بن‌لادن در نوار ویدئویی که شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام نکرد چگونه آن را بدست آورده، گفت، درد و رنج مردم فلسطین در نوار غزه از زمانی آغاز شد که رهبران عربی از کنفرانس خاورمیانه به میزبانی امریکا حمایت کردند.

"اریه مکل" سخنگوی وزارت امور‌خارجه اسرائیل در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس اعلام کرد، اسرائیل هیچ ‌نظری درباره حرف‌های بن لادن ندارد.

"صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد فلسطین نیز در این خصوص گفت، این موضوع به همه احزاب شرکت کننده در این مذاکرات مربوط است تا به بن لادن نشان دهند راه وی راه درستی نیست.

عریقات تاکید کرد: " ما و جامعه بین‌المللی باید به او ثابت کنیم راه نادرستی را در پیش گرفته است، چرا که ما به دنبال برقراری صلح از طریق مذاکره هستیم و من معتقدم احزاب درگیر در این مذاکرات باید هرتلاشی را برای برقراری صلح در سال 2008 به کار ببندند."

نظرهای خوانندگان

ببینم ، اینطور که بنظر میاد فلسطینیها حتمأ باید یا کشته یا زخمی یا اواره یا فقیر و یا همش با هم بشن تا چیزی کم نداشته باشن ! و اگرم گه در فلسطین نشد که این بلاها سر خود و خونوادشون بیاد پس هر جای دیگه که امکاناتش بخوبی براشون فراهمه برن و قال قضیه رو در اونجا بکنن ! مثل توصیه این اقای »» الیائسه ، بن لادن «« که به اونها کرده که اگه قادر به جنگ در سرزمین قدس نیستند ( که در اونجا کشته بشن !! ) پس بیان به القاعده در مبارزه در عراق بپیوندند. ( که حتمأ در اونجا کشته میشن !! ) . عجب روئي داره این بابا ! تازه این موجود میخاد که رهبری امت اسلام را هم به عهدش بذارن ؟!.
داوید .

-- داوید. ، Mar 22, 2008 در ساعت 01:19 PM