رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۷

طرح احمدی‌نژاد برای «ریشه کن کردن مشکلات اقتصادی» در سال نو

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، در پیام نوروزی خود از اجرای طرح بزرگ تحول اقتصاد کشور در سال ‪ ۱۳۸۷‬خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، وی هدف از این طرح را "ریشه‌کن کردن نابسامانی‌های موجود اقتصادی" بیان کرد.

رئیس جمهوری ایران در پیام خود کار و سازندگی و پیشرفت را در سال ۱۳۸۶ "دو برابر سال‌های مشابه" ارزیابی کرد. او "رشد بالای اقتصادی، تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری، جهش صادرات غیرنفتی و توزیع سهام عدالت" را از دستاوردهای تلاش دولت دانست.

محمود احمدی‌نژاد وجود مشکلات در اقتصاد کشور را پذیرفت و اظهار داشت که "علی‌رغم همه تلاش‌ها به علت تورم در سبد مصرفی خانوار، جمع زیادی از هموطنان هم دچار مشکل بودند." وی افزایش قیمت کالاها در ایران را با " بد اخلاقی برخی از دشمنان در خارج و برخی کج‌رفتاری‌ها در داخل" و همچنین فشارهای ناشی از تحولات بزرگ اقتصادی جهان و رکود کم‌سابقه و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در جهان" مرتبط دانست.
رئیس جمهوری ایران سال ۱۳۸۶ را "سالی همراه با پیروزی‌های پی درپی، افتخارآفرین، امیدبخش و پیشرفت‌های خیره‌کننده در سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ" دانست.

اهداف طرح جدید

محمود احمدی‌نژاد آماده‌سازی طرح جدید را نتیجه "یک کار بسیار فشرده و مستمر با حضور صاحبنظران و کارشناسان" ذکر کرد و جهت‌گیری اصلی آن را "ریشه‌کنی برخی ویژه‌خواری‌ها و تبعیض‌ها، ناکارآمدی‌ها در تولید و در توزیع منابع بانکی و ثروت، در توزیع یارانه‌ها، در جمع آوری مالیات و در توزیع کالا" عنوان کرد.

توصیف احمدی‌نژاد از نوروز

به گزارش خبرگزاری مهر محمود احمدی‌نژاد، در پیام نوروزی خود، نوروز را "روز آماده شدن برای تحقق حاکمیت الهی بر جهان دانست و افزود: نوروز روز آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و پیامبر گرامی اسلام است. روز آغاز امامت امیرالمؤمنین است. روز آغاز حکومت آخرین است. او همچنین نوروز را روزی دانست که "خدا از انسان برای بندگی خدا و پیروی از ولی خدا بیعت گرفت."

تبریک "عید سه‌گانه" از سوی آیت‌الله خامنه‌ای

آیت‌الله خامنه‌ای نیز عید نوروز را در چارچوب آن‌چه "عید سه‌گانه میلاد پیامبر اسلام و امام صادق و عید نوروز" نامید تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خود سال ۱۳۸۶ را سالی مهم ارزیابی کرد و بازداشت و آزادی ملوانان بریتانیایی در آب‌های مرزی ایران و عراق را "ارائه‌کننده چهره‌ای مقتدر و عین حال بردبار و پرگذشت از ملت ایران به جهانیان" توصیف کرد.

نظرهای خوانندگان

"و حق را به باطل در نیا میزید وحقیقت را با انکه خود می دانید کتمان نکنید. (ایه ۴۲ سوره ۲ از قران مبین") با امدن بهار این بشرزاده شده از یک نطفه بی مقدار توبره ای جدید از مکروریا به ارمغان اورده ودلیل اشفتگی اقتصاد اغشته به فساد داخلی را "بد اخلاقی دشمنان خارجی و کجروی دوستان داخلی" جلوه میدهد!!پس چه شد به محاکمه کشیدن مافیای نفتی ومفسیدن مالی واقتصادی مثل رفسنجانی زادگان ودیگر اقازادگان و غیره وغیره که این نورانی قولش را می داد؟؟خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو.

-- Abbas ، Mar 20, 2008 در ساعت 02:37 PM

Ma az shoma na analyse eghtessadi mikhahim o na tabrike eyd. Shoma na anid o na in. In harfa ra bogzarid serfan baraye delkhoshie khodetoun o gousfanhayi ke be donbale shoma hastand

-- Nam ، Mar 20, 2008 در ساعت 02:37 PM

hich kar nemitonand bekonand
age mitonestand un gholhaye ke pedar bozorgesh dade bod amal mikard , onham vade vaeid ziad dad, badesh omad mardom zendani kard , edam kard raft.hala ham joz sarkoob kari nakardde to in chand sal....kheily por roo hastand vaghean!

-- Masoud ، Mar 20, 2008 در ساعت 02:37 PM

مقصود ازپیروی از ولی خدا در اضافه گویی نوین احمدی نژاد چیست؟ ایا این هم طرحی جدید برای دست بوسی رهبر"معظم له" است؟ حقا که زبان انسان تنها عضله ای در بدن است که هرگز از حرکت خسته نشده و بشکل کاکتوس در بیابان است و پر ازتیغهای خطرناک بر روی ان و ریشای که به مواد مذاب زیر زمین میرسد. شاه هم به عنوان رهبر خود را معطم له و ملتش بجای حضرت او را بال تر از حضرت و "علا حضرت" می نا میدند. ایشان هم همواره طرحی جدید درهرنوروز به ملت تقدیم میکرد و اخر هم به زباله تاریخ پیوست.

-- بدون نام ، Mar 20, 2008 در ساعت 02:37 PM

si sale ke darid vade-vaieed midid vali har-sal darigh az parsal, hala kam kam az mardoom darid mitarsid vade haro bishtar mikonid, vali mardoom mifahmand, Aghaye ahmadi nejad hamoon NAFTI ke avordi sare sofre kafi bood, tore khoda dige gand kari bishtar nakoon hamin baraye ma base.

-- Yousof az Tehran ، Mar 20, 2008 در ساعت 02:37 PM

لطفاً در مورد تک رقمی شدن نرخ بيکاری بيشتر توضيح بديد. بعد هم به آقای احمدی نزاد توصيه ميکنم که بيخيال بابا، آدم گاهی يه مقدار هم خجالتی باشه بد نيست.

-- فرجام ، Mar 20, 2008 در ساعت 02:37 PM

نوروز را نتوانستید از ایرانی بگیرید
نتوانستید اسلام را جایگزین مراسم ایرانی کنید
حالا میخواهید اسلام را یه جوری وارد نوروز ایرانی کنید
هرگز! به خیال خام خود بمانید

-- نگین ، Mar 27, 2008 در ساعت 02:37 PM

این دزدان فرهنگ و هویت ایرانی! نتوانستند نوروز ایرانی را از ایرانی بدزدند
نتوانستند اعیاد عربی و اسلامی را جایگزین مراسم اصیل ایرانی کنند
حالا میخواهند رنگ و هویت عربی و اسلامی به نوروز ایرانی بدهند
به خیال خام خود بمانند!

-- نگین ، Mar 27, 2008 در ساعت 02:37 PM