رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۶

درگیری خونین در مسابقه طرفداران استقلال و پیروزی

مسابقه هواداران پرسپوليس و استقلال به دليل درگيري خونين ليدرهاي دو تیم لغو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس قرار بود مسابقه فوتبالی بین هواداران دو تیم قرمز و آبی پایتخت در زمين چمن شهرداري منطقه 10 برگزار شود اما درگيري شديد طرفين پیش از آغاز مسابقه سبب لغو این دیدار شد.
پیش از این قرار بود بنا بر توافق مسئولان باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال پیش از دربی پایتخت که 15 فروردین سال 87 رودرروی هم قرار می گیرند مسابقه ای بین هواداران دو تیم برگزار شود. اما قبل از شروع مسابقه به دليل درگيري لفظي، هواداران به طرف يكديگر حمله ور شده و در پس از نزاع 45 دقيقه اي، به دليل جراحات وارده 2 هوادار راهي بيمارستان شدند.

حبيب كاشاني، حميد استيلي و عليرضا مرزبان از باشگاه پرسپوليس و محمد نوازي، آرش برهاني از باشگاه استقلال در زمين شهرداري منطقه 10 حضور داشتند.

در ایران سرگروه هوادارهای هر تیم ورزشی "لیدر" نام دارد. این سرگروه ها وظیفه دارند تا تماشاچیان و هواداران تیم خودی را برای تشویق هماهنگ کنند. آنها همچنین وظیفه دارند تا از سردادن شعارهای غیراخلاقی وفحاشی در استادیوم ها جلوگیری کنند.

هرساله حساسیت به هنگام برگزاری دربی پایتخت افزایش می یابد و شورای تامین استانداری تهران زیر نظر وزارت کشور تاریخ این مسابقه را تعیین می کند.