رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۶

نگرانی اصلاح‌طلبان از نحوه شمارش آراء

کاندیداهای ائتلاف اصلاح‌طلبان ایران در نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار دستیابی به صورت‌جلسه کلی صندوق‌های آراء به همراه گزارش تجمیع صندوق‌ها شدند. "بهارستان" وبسایت رسمی ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعلام این خبر، متن نامه ارسالی به وزیر کشور را هم منتشر کرد.

در این نامه آمده است: "از آن‌جا که اعلام نتایج انتخابات حوزه تهران، اسلام‌شهر و شهر‌ری از صدا و سیما با گزارش‌های دریافتی از شمارش آراء صندوق‌های مناطق مختلف به هیچ وجه هم‌خوانی ندارد و باعث تعجب همگان و دغدغه این‌جانبان شده‌است، ضروری است برای آگاهی و اقدامات قانونی بعدی، دستور فرمائید یک نسخه از صورت‌جلسه کلیه صندوق‌های آراء به همراه گزارش تجمیع صندوق‌ها در اختیار این‌جانبان قرار گیرد."

پیشتر عبدالواحد موسوی‌لاری رئیس ستاد اصلاح طلبان، مهم‌ترین مسئله برای این ائتلاف را یک‌دستی جریان نظارت و اجرا و راه ندادن نمایندگان کاندیداها سر صندوق‌های رای و بی‌اطلاعی مطلق از سرنوشت انتخابات عنوان کرده بود.

عبدالله ناصری سخنگوی اصلاح‌طلبان نیز سخنان مصطفی پورمحمدی وزیر کشور ایران در خصوص پیروزی اصول‌گرایان را دلیلی بر اثبات نگرانی‌هایی دانست که از سوی اصلاح‌طلبان مطرح و همواره به جانب‌داری و دخالت دست اندرکاران انتخابات به نفع یک جریان خاص اعتراض می‌شد.

نظرهای خوانندگان

Hala ghadre doreyi ke majless o riassat jomhouri ra dar dast dashtand o be gholhashoun amal nakardand o jeloye efratioun koutah miamadand ra mifahmand. Vali dir shod

-- Nam ، Mar 18, 2008 در ساعت 05:04 PM