رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۸۷

انتقاد اتحادیه‌اروپا از انتخابات ایران

اتحادیه اروپا امروز یکشنبه اعلام کرد که انتخابات پارلمانی ایران آزاد و عادلانه نبود.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اتحادیه با ابراز «نگرانی شدید» افزوده است، این انتخابات در حد استانداردهای بین‌المللی نبود و زمینه انتخابات رقابتی واقعی را فراهم نیاورد. اتحادیه اروپا با ابراز تاسف از این‌که بیش از یک سوم نامزدها از شرکت در انتخابات منع شده بودند تاکید کرد، در انتخابات پارلمانی ایران، معیارها و اصول بین‌المللی نقض شد چرا که ایرانی‌ها نتوانستند آزادانه طیف گسترده‌ای از نامزدها با دیدگاه‌های مختلف سیاسی را انتخاب کنند.

آسوشیتدپرس ادامه داده است که متحدان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور تندروی ایران، بیشترین کرسی‌های پارلمان را در این انتخابات به دست آورده اند و به این ترتیب محافظه‌کاران از سال دوهزار و چهار میلادی تاکنون توانسته اند نفوذ خود را بر پارلمان ایران حفظ کنند.

این در حالی است که «محمدعلی حسینی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، در آخرین نشست خبری داخلی خود در سال ۱۳۸۶ ، بازنده اصلی انتخابات پارلمانی این کشور را امریکا و برنده واقعی آن را مردم دانست. وی درباره اظهار‌نظرهای خارجی در این خصوص نیز گفت: "آن‌چه آن‌ها در مورد انتخابات مطرح کرده‌اند، گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌های آن‌هاست که می‌توان آن‌ها را شکست تدابیر و تلاش‌های امریکا و غرب در خصوص انتخابات مجلس عنوان کرد."

«حسین طلا» فرماندار تهران هم، میزان مشارکت مردمی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر را ۴۰ درصد اعلام کرده بود.

نظرهای خوانندگان

حالا هر چی می خواهید درصد بدید انتقاد کنید اصلا مهم نیست مهم این است اینقدر می فهمیدیم که ان ها را به شما ها ترجیح دادیم لازم به ذکر است بس است فضولی بس است شرارت جمع کنید این بساط فسق و فجور و

-- علی ، Mar 25, 2008 در ساعت 03:22 PM

در انتخابات ایران حزب حاکم هر کس را دلش بخواهد به مجلس می برد و هر کس را بخواهد از گردونه خارج می کند بدون هیچ سئوال و جوابی . صد رحمت به دیکتاتوری و خفگان زمان رضا شاه .

-- بدون نام ، Mar 29, 2008 در ساعت 03:22 PM