رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۸۷

آغاز دیدار بهار 1387 از ایران و کشورهای منطقه

بامداد امروز پنجشنبه به وقت تهران سال نو خورشیدی و بهار 1387 آغاز شد. میلیونها ایرانی در ایران و در سراسر جهان و میلیونها تاجیک، افغان، کردهای کشورهای منطقه و مردم قفقاز و آسیای میانه و چینیان سین کیانگ و مردم زنگبار در آفریقا تا مللی در اروپای شرقی از اقوام و مذاهب مختلف آغاز بهار را به نام نوروز می شناسند و عنوان جشنی ملی یا قومی با آیین های خاص که در هر محل رنگی دیگر دارد جشن می گیرند.

رادیو زمانه به عنوان نهادی رسانه ای که با همیاری شهروندان روزنامه نگار در 30 شهر جهان برنامه تولید می کند و به تقویت و گسترش فرهنگ غیررسمی ایرانیان توجه دارد این عید کهن مردمی را که میان اقوام گوناگون ایرانی و ملتهای مختلف منطقه مشترک است به تمام ایرانیان، فارسی زبانان و تجلیل کنندگان نوروز تبریک می گوید.

نوروز 1387 آغاز سالی نو است که امید می بریم آغاز روزگاری بانشاط برای ایران و همسایگانش باشد و پایانی باشد بر شکاف روزافزون ملت با دولت در ایران و توجه بنیادین به ارج و اهمیت خواست مردمان گوناگون در این منطقه کهنسال که قرنها محل تلاقی شرق و غرب بوده است و گهواره تمدنهایی که هم پشتوانه تاریخی آن را ساخته اند و هم تعیین نسبت آن تمدنها با روزگار امروز مردمان این سرزمین ها اهمیت اساسی در رشدیافتگی و زندگی متمدنانه آنها دارد. نسبتی که اختلال در آن مشکلات بسیاری را در ایران و دیگر کشورهای منطقه ایجاد کرده است.

رادیو زمانه همچون سال گذشته خواهد کوشید در مسیر ایجاد بحث و نقد در این زمینه اندیشگی فعال باشد و ضمن به دست دادن طیف رنگارنگ و متنوع دیدگاهها به طرح گفتگویی فعال دست بزند که در مسیر خود به اجماعی در شیوه دیدن مشکل و چاره جویی برای آن نزدیک شود. در جامعه بشدت پراکنده و بی مرکز ایرانی در سالهای اخیر رسانه های مستقل و مردمی می توانند نقشی بمثابه مرکز هم اندیشی ایفا کنند تا آرای بسیار متفرق و تک افتاده در مسیر نوعی همخوانی و همدلی اجتماعی به ارائه راه حلهای ممکن کمک کنند. زمانه به چنین هدفی متعهد است و بهار نو و سال تازه را فرصتی برای تعمیق فلسفه رسانه ای خود می بیند. کثرت گرایی رسانه ای و یاریگری نیروهای پرتکاپوی فکری و فرهنگی مقدمه بهار شکوفانی برای جامعه ایرانی است. به چنین بهاری باور داریم.

نظرهای خوانندگان

با درود
وبا سلامهای گرم بهاری از دیار شمس و زرتشت از تبریز پیر و مه آلوده ایرانمان فرارسیدن نوروزیک هزارو سیصدوهشتادو هفت را به حضورتان تبریک عرض
نموده وبرای همه ابناء بشر آرزوی عدالت .قانون مداری .امنیت وصلح ومهربانی .وتندرستی و شادکامی دارم. سر افرازو سر بلند وموفق با شید. ارادتمند
رحیم مجاور ویجویه

-- rahim ، Mar 20, 2008 در ساعت 08:59 AM