رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۸۷

60 کشته در ششمین روز فروردین

فرمانده پلیس راه ایران اعلام کرد که بر اثر تصادف های جاده ای در ششمین روز از سال جدید 60 نفر کشته شدند.

شبکه 5 تلویزیون ایران در بخش خبری عصرگاهی خود از 11 هزار و 250 مورد تصادف و توقیف 4 هزار گواهینامه رانندگی خبر داد.

از ابتدای سال جدید بر اثر تصادف های رانندگی تاکنون بیش از 180 نفر کشته شدند. بر همین اساس پلیس راه ایران، از امروز هفتم فروردین "طرح ضربتی" را برای پیشگیری از تصادفات رانندگی را به اجرا درآورده است.

بر اساس این طرح تعداد زیادی از تیم‌های ضربت و ویژه نامحسوس به طور شبانه‌روزی ضمن تردد در كلیه معابر اصلی و فرعی با تخلفات رانندگان وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیكلت به شدت برخورد خواهند كرد.


پلیس راه از همه مسافران نوروزی خواسته تا در صورت مشاهده تخلفات رانندگی مراتب را به سرعت از طریق پیامك به شماره 300051110 و یا تلفن 110 به مركز فوریت‌های پلیسی گزارش دهند تا بلافاصله موضوع به پاسگاه‌ها و یا گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس‌راه ابلاغ و با رانندگان متخلف برخورد سریع و قانونی صورت گیرد.

آمار تلفات جاده ای در هفته آغازین سال جدید در حالی رو به افزایش گذاشته که مقامات ارشد نیروی انتظامی از کاهش ۱۵ درصدی سوانح جاده ای خبر می دهند.

به فاصله کمتر از ۲۰ روز یک بار دیگر اتوبوسی که حامل بازدیدکنندگان از مناطق جنگی ایران در جنوب کشور (موسوم به کاروان های راهیان نور) بود بر اثر تصادف منجر به مرگ ۲7 تن از مسافران شد. بر اثر این حادثه راه شهرکرد به ایذه بسته شد و دو روز عزای عمومی در استان چهارمحال بختیاری اعلام شده است.

خبرهای مرتبط

طرح ضربتی پلیس راه از فردا اجرا می شود

افزایش تلفات جاده ای در ایران

آخرین آمار تلفات جاده ای در نوروز

افزایش تلفات جاده ای در ایران