تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مشعل ، عباس را به مذاکره رو در رو فراخواند

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس محمود عباس را به مذاکره رو در رو فراخواند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی» و به نقل از شبكه خبری فرانس 24 وی در یك مصاحبه اختصاصی با شبكه انگلیسی اسكای نیوز با اعلام خبر زنده بودن گلعاد شالیت سرباز ربوده شده اسراییلی، خواستار آغاز مذاكره رو در رو با محمود عباس شد.

بر اساس این گزارش خالد مشعل در این مصاحبه كه در مكانی نامشخص در سوریه صورت گرفت گفت: ما از محمود عباس دعوت می‌كنیم تا به غزه آمده و با یكدیگر بدون هیچ قید و شرطی به مذاكره بپردازیم.

وی در ادامه افزود : ما می‌بایستی با یكدیگر همكاری كرده و راه‌هایی برای حل مشكلات موجود در نواره غزه و كرانه باختری بیابیم.

به گزارش فرانس ۲۴ خالد مشعل در ادامه افزود: هدف از این مذاكرات بازگرداندن اتحاد بین فلسطینیان و یافتن راه حل‌هایی برای رفع مشكلات امنیتی موجود در مناطق دو طرف بینجامد. دعوت خالد مشعل از رهبران تشكیلات خود گردان فلسطینی در پی میانجی گری دولت یمن برای آغاز اولین دور از مذاكرات رو در رو بین حماس و فتح در 23 مارس انجام شود، زمانیكه ‪9ماه پیش حماس كنترل نوار غزه را تحت كنترل خود در آورد.

شالیت سرباز اسراییلی در تاریخ 25 ژوئن سال 2006 در نزدیكی مرز غزه توسط یك گروه نظامی فلسطینی كه یكی از آنها گروه حماس بود، ربوده شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)