تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احضار سفیر هلند به وزارت امور خارجه ایران

رادینک فان فولنهافن سفیر هلند در تهران توسط مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه به این وزارت خانه فراخوانده شد و مراتب اعتراض ایران نسبت به نمایش فیلم فتنه که در کشور متبوع وی ساخته شده به او ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل اروپای وزارت امور خارجه، از سفیر هلندخواست تا دولت و مجلس آن کشور ضمن احترام به مقدسات و اعتقادات مسلمانان و حفظ حقوق اقلیت 53 میلیونی مسلمانان مقیم اروپا از جمله یک میلیون مسلمان مقیم هلند، مانع از تداوم اقدامات توهین آمیز و تحریک کننده اینگونه افراد شده و روند گفتگوی بین فرهنگ‌ها و ادیان را تشویق کنند.

سفیر هلند نیز در این دیدار ضمن تشریح مواضع دولت و پارلمان هلند در محکومیت اقدام نماینده مجلس آن کشور فاصله گرفتن مقامات سیاسی، حزبی و پارلمانی هلند از مواضع و اقدامات وی و احترام ملت و دولت هلند به اسلام و قرآن را یادآور شد و افزود: مراتب اعتراض و خواسته های جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به اطلاع دولت متبوع خویش خواهد رساند.

احضار کاردار اسلوونی
كاردار اسلووني در تهران كه كشورش رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا را بر عهده دارد، به به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران نسبت به ساخت و نمايش فيلم فتنه به وي ابلاغ شد.

ماتياژ پوتس كاردار اسلووني در تهران كاردار اسلووني نيز در جريان اين احضار به جايگاه و موقعيت مسلمانان در كشورش و شناخت عميق نسبت به آرمان‌ها ي مسلمانان به لحاظ همجواري با آنان در منطقه جنوب شرق اروپا اشاره کرد و از انتشار بيانيه در نشست وزراي امور خارجه ‪ ۲۷‬كشور عضو اتحاديه اروپايي در هفته گذشته در این خصوص یاد کرد و گفت: مراتب اعتراض و خواسته‌هاي جمهوري اسلامي ايران را در اسرع وقت به اطلاع دولت متبوع خود به عنوان رييس دوره‌اي اتحاديه اروپايي خواهد رساند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)