تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سازمان ملل:رفیق حریری را "یک شبکه تبهکار" کشته است

دهمین گزارش گروه تحقیقاتی سازمان ملل متحد درباره ترور رفیق حریری با ابهامات بسیار منتشر شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این گزارش آمده‌است که شواهد جدید نشان می‌دهد رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، به دست "یک شبکه تبهکار" کشته شده است. در گزارش این گروه تحقیقاتی از هیچ مظنونی نام برده نشده‌است، اما گفته‌ شده‌است که یک "شبکه تبهکار" پیش از ترور حریری او را تحت نظر داشته‌است.

در گزارش‌های پیشین گروه‌های تحقیقاتی سازمان ملل آمده بود که نیروهای امنیتی لبنان و سوریه در ترور حریری دست داشته اند. سوریه همواره این اتهام را تکذیب کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که گروه تحقیقاتی سازمان ملل، به ریاست دانیل بلمار دادستان پیشین کانادایی، در دهمین گزارش خود درباره پرونده ترور حریری آورده است: "بر اساس شواهد موجود این گروه می تواند تایید کند که شبکه‌ای از افراد در هماهنگی با هم برای اجرای عملیات ترور عمل کرده اند." گروه تحقیقاتی می‌گوید که این شبکه مسئول حمله‌های دیگر به چهره‌های سیاسی و نظامی رده بالای لبنانی نیز هست، و دست کم بخشی از این شبکه بعد از ترور حریری به عملیات خود ادامه داده اند."

رفیق حریری و بیست و دو نفر در سال دوهزار و پنج در اثر انفجار بمبی قوی که در اتومبیلی در بیروت کار گذاشته شده بود، کشته شدند.

نظرهای خوانندگان

jalebe jadidan manabe khabri radio jamaneh irna shode....man vaghan mashkookam be in ke bodjeye radio zamaneh ro dolate holand pardakhat mikone ya eslahtalabane daroone hakemiyat dar jomhoriye islami

-- kayhan ، Mar 29, 2008 در ساعت 03:09 PM

be har hal sorieh bayad az tahvile emed moghnie be israel padash begireh dige va che padashi behtar az rafe eteham az sorie tavasote sazmane melal.

-- am ، Mar 29, 2008 در ساعت 03:09 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)