تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
پایان ضرب الاجل سه روزه به مقتدی صدر

آمریکا بصره را بمباران کرد

ضرب الاجل سه روزه دولت نوری المالکی به گروه شبه نظامی مقتدی صدر موسوم به سپاه مهدی امروز پایان می‌یابد.

همزمان با پایان این مهلت مقتدی صدر روحانی شیعه در عراق، خواستار حمایت نهادهای بین‌المللی از جمله اجلاس سران عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل از اقدامات گروه شبه نظامی اش در عراق شد. به گزارش ایرنا، صدر در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر خواست که عملیات سپاه مهدی در عراق با هدف اخراج نیروهای خارجی مورد حمایت قرار گیرد.

رهبر جریان صدر، خواستار آن شد که نهادهای بین‌المللی و عربی و اسلامی از قانونی بودن مقاومت حمایت و در کنار آن ایستادگی کنند. وی گفت: "مقاومت از دید عقل و قانون، اقدامی به رسمیت شناخته شده است، بنابراین، از اتحادیه عرب، کشورهای اسلامی، سازمان کنفرانس اسلامی و نیز سازمان ملل می‌خواهم، قانونی بودن مقاومت را به رسمیت بشناسند و در کنار ملت عراق قرار گیرند، نه علیه این ملت."

صدر افزود: "ملت عراق نیاز به اعراب دارد. نیاز ملت عراق حمایت معنوی است ، تا اشغالگران را از خاک خود اخراج کند، چه با کمک‌های سیاسی دیگران یا حتی حمایت زبانی مانند یک جمله مثبت خطاب به ملت عراق."

از سوی دیگر، هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق نیز در مصاحبه اختصاصی با الجزیره، گفت: "رویدادهای کنونی در عراق، جنگ بین شیعه با سنی نیست، بلکه نبردی است میان نیروهای دولتی و گروه‌های خارج شده از چارچوب قوانین." وی افزود: "مهلت نخست وزیر برای کسانی است که مقرر شده، سلاح خود را تحویل دهند، زیرا دولت در برخوردهای خود با آنان جدی است. این حرکت دولت، دلیل دیگری است بر شکست کسانی که می‌پنداشتند دولت در قبال شبه نظامیان طایفه ای سهل انگاری یا از آنان حمایت می‌کند."

در همین حال و همزمان با پایان ضرب‌الاجل ، خبرگزاری فرانسه در بصره از بمباران شهرک البعث در نزدیکی بصره و کشته شدن ‪ ۸‬نفر در این حمله خبر داد. به گزارش این خبرگزاری، در این حمله هوایی چندین خانه نیز ویران شد. به گفته شاهدان عینی ، این حمله توسط هواپیماهای نیروی ائتلاف تحت امر آمریکا انجام شد .

در سومین رویداد امروز در عراق نیز منطقه سبز بغداد باردیگر هدف چندین حمله خمپاره‌ای و راکتی قرار گرفت . به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، یکی از مقامات سفارت آمریکا در پایتخت عراق ، حملات خمپاره‌ای امروز به منطقه سبز بغداد را تایید کرد.

منطقه سبز بغداد محل استقرار سفارت آمریکا ، دفتر ریاست جمهوری عراق و منزل بسیاری از وزرا و نمایندگان مجلس عراق در روزهای اخیر هدف حملات خمپاره‌ای یا راکتی متعدد بود. این درحالی است که ایران بار ها از سوی امریکا به عنوان عامل اصلی حملات موشکی به منطقه سبز متهم شده است.

نظرهای خوانندگان

تجهيز اين تروريست هاي شيعي كار دولت مقتدر ايران است فقط معلوم نيست چه چيزي عايد ايران ميشود كه اين جوجه طلبه تو دنيا معروف شود. جمهوري اسلامي واسه همه مادر واسه ايران و ايراني زن بابا. كاش دستم مي رسيد از آقاي پرفسور احمدي نژاد سئوال مي كرديم كه به كجا چنين شتابان ، گراني و تورم كمر ممكلت را داره ميشكنه شما به فكر پروار كردند مقتدي صدريد.

-- شهاب ، Mar 29, 2008 در ساعت 07:22 PM

ضرب الاجل!

-- رضا ، Mar 29, 2008 در ساعت 07:22 PM

ضرب الاجل درست است

-- آرش کرامتیان ، Mar 29, 2008 در ساعت 07:22 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)