تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نمایش پرسپولیس در لبنان آزاد شد

مقامات لبنانی روز پنج‌شنبه اعلام کردند که از تصمیم قبلی خود در مورد جلوگیری از پخش فیلم پرسپولیس صرف نظر کرده‌اند. این تصمیم جدید در حالی گرفته می‌شود که این مقامات در مورد این سانسور با اتهامات و اعتراضات زیادی روبرو شدند. معترضان، مقامات لبنانی را متهم به رفتاری مطابق به میل ایران و روحانیان شیعه نموده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات دفتر سانسور لبنان که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفته است: ما به فیلم پرسپولیس چراغ سبز داده‌ایم تا در سینماهای سراسر لبنان به نمایش در آید.

ژنرال وفیق جـِزینی، رئیس امنیت وزارت کشور لبنان که مسئول امور سانسور است گفته بود: ما پس از این که مقامات شیعه نگرانی خود را نسبت به توهین‌آمیز بودن این فیلم برای مسلمانان و ایران ابراز کردند آن را ممنوع اعلام کردیم.
وی افزود: "من می‌توانم تصمیم خود را عوض کنم. من به آزادی بیان احترام می‌گذارم، ولی با توجه به شرایط سیاسی کنونی لبنان، الان وقت افزودن هیزم به آتش نیست."

پرسپولیس که یکی از نامزدهای بخش بهترین فیلم پویانمایی هشتادمین دوره اسکار بود، بر مبنای یک رمان گرافیکی از زندگی و تجربیات مرجان ساتراپی، فیلمساز فرانسوی ایرانی‌تبار از دوران انقلاب ایران و سفر وی به اروپا ساخته شده است.

نظرهای خوانندگان

دم ملت و روشنفکرای لبنان گرم. ما باید از اینا یاد بگیریم. هرچند حکام اونا هم با سردمداران ما قابل مقایسه نیستن و خب در مجاورت ملل متمدن تر، خیلی بهتر رفتار می کنن!

-- خیامی ، Mar 29, 2008 در ساعت 02:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)