تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

"روزی ۷۵ کشته در جاده‌های ایران"

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ایران گفت: به طور میانگین روزانه ۷۵ نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس،محمد رویانیان افزود: فوت سالانه بیش از ۲۶ هزار نفر از هموطنان در سوانح رانندگی یک فاجعه است.

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماه سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ نفر کاهش فوتی، ۳۰ هزار نفر کاهش مجروح و ۱۰۰ هزار مورد کاهش تصادفات رانندگی در کشور داشتیم که این آمار در نوع خود در دنیا بی نظیر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: مهمترین دلایل تصادفات در جاده ها، سرعت زیاد، سبقت و انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

رویانیان با اشاره به بالا بودن آمار واژگونی خودروها در سوانح جاده ای نوروز امسال گفت: عدم توجه رانندگان به جلو که آن هم ناشی از خواب آلودگی یا مکالمه با تلفن همراه و گفت‌وگو با سایر سرنشینان است، موجب بالا رفتن سرعت می شود و به دلیل اینکه اکثر رانندگان در ایام نوروز به جاده‌ها آشنایی کاملی ندارند، ناگهان با پیچی مواجه شده که به دلیل عدم کنترل خودرو، با واژگونی و خلق سانحه رانندگی روبرو می شوند.
وی با اشاره به افزایش شدت برخورد با رانندگان متخلف در جاده های کشور، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار خودرو و موتور سیکلت و چهار هزار گواهینامه توقیف شده و ۴۰۰ گواهینامه نیز در جاده ها باطل گردیده است

نظرهای خوانندگان

خیلی وحشتناک است ما داریم از عراق بیشتر تلفات میدهیم !؟
حلا هی آقایان بروند در لبنان و افغانستان بزرگراه و پل و جاده بسازند و با افتخار اعلام کنند مطابق با آخرین استاندارد های روز دنیا اقدام به ساخت میکنند! مردم مظلوم ما تا کی باید شاهد حراج پول نفت باشند؟
البته این روز 75 تا کشته جاده ای در مقابل تعداد شهرونانی که بر اثر فقر و سو تغذیه و عدم دسترسی به استاندارد های پزشکی میلیونها ، میلیون سال عمرشان زیر خاک میرود جمع کنید ! پس شد روزی چند تا؟

-- ایرانی ، Mar 27, 2008 در ساعت 02:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)