تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض ایران به انگشت‌نگاری زائران

دولت ایران به انگشت نگاری از زائران ایرانی و اعمال محدودیت علیه زائرانی که عازم مکان‌های مذهبی کشور عراق می شوند، اعتراض کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اقدامات اخیر نیروهای آمریکایی در انگشت نگاری و اعمال محدویت علیه زائران ایرانی عازم مکان‌های مقدس شیعی عراق که در مرز انجام می‌شود اعتراض کرد.

وی مسئولیت رفع مشکلات کنونی را بر عهده دولت عراق دانست و خواستار حل سریع مشکل پیش آمده شد.

به گزارش ایسنا محمد علی حسینی گفت: «اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در چارچوب موافقتنامه بین دو کشور و با هماهنگی کامل و مناسب میان مسئولان ایرانی و عراقی صورت می‌پذیرد و ضرورتی برای دخالت دیگران وجود ندارد.»

این درحالی است که یک مقام سازمان حج و زیارت ایران از بازگرداندن کاروان های زیارتی ایران در جنوب عراق خبر داد.

طبق موافقنامه ای که چندی پیش میان سازمان حج و زیارت ایران و گردشگری عراق به امضا رسید قرار شد زائران ایرانی در قالب کاروان‌های زیارتی به عراق سفر کنند و امکان مسافرت هوایی نیز برای ایرانیان ممکن شود. همچنین قرار شد، روزانه ۷ هزار روادید برای زائران ایرانی صادر شود.

در حال حاضر در اثر درگیری‌های داخلی عراق شماری از کاروان‌های حج و زیارت ایرانی نیز از میان راه درحال بازگشت هستند.
سازمان حج ایران هم در اطلاعیه ای از زائران خواسته است که از سفر به اماکن مقدس عراق در این روزها پرهیز کنند.

پس از سقوط دولت صدام بسیاری از زائران ایرانی بدون روادید و از طرق غیرقانونی راهی مکان‌های زیارتی عراق می شدند.

در تصاویری که از شبکه‌های تلویزیونی داخلی ایران پخش شد، زائرانی که قصد سفر به کربلا را داشتند در مرز بصره با ایران سرگردان شده بودند. هم اکنون مرز بصره به ایران مسدود شده و بر اساس گزارش برخی خبرگزاری‌ها صدای تیراندازی از داخل شهر بصره به گوش می رسد.

درگیری میان نیروهای ارتش عراق با سپاه مهدی تحت رهبری مقتدی صدر امروز نیز ادامه داشت. به گزارش خبرگزاری مهر این درگیری‌ها که از سه روز پیش از بصره آغاز شده به شهرهای کوت، حله، دیوانیه و مناطقی از بغداد نیز کشانده شده و تا کنون بیش از ۱۶۰ کشته به جای گذاشته است.


شبکه تلویزیونی الحره از درگیری های شدید میان نیروهای پلیس عراق و شبه نظامیان جیش‌المهدی خبر داده است. بر اساس این گزارش، شمار قربانیان این درگیری ها از مرز ۵۵ کشته فراتر رفته است و بیمارستان‌های بصره نیز مملو از صدها مجروح است.

شبکه خبر تلویزیون ایران نیز از محاصره شهرک صدر بغداد خبر داده است. طرفداران مقتدی صدر در شهرک صدر با برگزاری تظاهراتی خواستار برکناری نوری المالکی شدند.

نظرهای خوانندگان

یعنی مردم رو تا این حد تحمیق کرده اند که برای دیدن چند قبر حاضرن جلوی گلوله هم برن؟

-- بدون نام ، Mar 27, 2008 در ساعت 02:03 PM

سوال از اقای میرحسینی این است که اگرعین جریانی که درعراق اتفاق افتاده در ایران اتفاق می افتاد انوقت باز هم برای ایشان اهمیت داشت که چرا زایرین عراقی برای زیارت ازمشهد در مرز انگشت نگاری میشوند؟

-- بدون نام ، Mar 27, 2008 در ساعت 02:03 PM

تا بود که نوری المالکی از خود انان بود و چشمش را بر منافع کشورش بسود همپیمانان شیعیش بسته بود ، ادم خوبی بود و از او پشتیبانی هم میکردند ! اما حالا که یکدفعه خواب نما شده و تصمیم گرفته تا جلوی لات بازیهای انان را بگیرد ، بیکباره »» اخو شده و باید بره ؟! «« عجب !!.

-- داوید. ، Mar 27, 2008 در ساعت 02:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)