تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

" ایران و روسیه ۴۰۰سال رابطه عالی دارند"

رييس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي در جمع دانشجويان رشته روزنامه‌نگاري دانشگاه دولتي "مسكو" گفت: ايران با ساخت سالانه بيش از سيصد فيلم سينمايي، در نخستين رده‌هاي ساخت فيلم در جهان قرار دارد.

این در حالی است که در ایران سالانه بین پنجاه تا هشتاد فیلم سینمایی تولید می شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا به نقل از عزت الله ضرغامی گزارش کرد که « جشنواره‌هاي معتبر جهاني همواره نيازمند و متقاضي فيلمهاي ايراني بوده و همه ساله جوايز زيادي از اين جشنواره‌ها به توليدات ما تعلق مي‌گيرد.»

این اظهارات در حالی بیان شد که در دو سال گذشته اکثر آتار برجسته سینمایی ایران که جوایز جهانی را به دست آورده است، در ایران موفق به دریافت پروانه نمایش نشده است و گروهی از فیلمسازان برجسته ایرانی که جوایز مهمی را از جشنواره ها به دست آورده اند، یا مانند محسن مخملباف ایران را ترک کرده، یا مانند بهمن قبادی و کیارستمی بیرون از ایران فیلم می سازند.

ضرغامي گفت: در ايران امروز بيش از يكصد شبكه راديو تلويزيوني فعاليت دارد كه اكثر آنها از طريق ماهواره در سراسر جهان قابل دريافت است.

وي افزود: همين شبكه‌هاي انگليسي و آمريكايي و نيز فيلمهاي هاليوودي از دهها سال پيش عليه روسيه تبليغ كرده و مي‌كنند و پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز عليه جهان اسلام و ايران دست به فعاليتهاي تبليغي بصورت يكسويه زده‌اند.

ایرنا اعلام کرد ضرغامي در پاسخ به سوالات دانشجويان نيز روابط ايران و روسيه را با يك سابقه ‪ ۴۰۰‬ساله، در سطح عالي ارزيابي كرد و با اشاره به سفر رييس جمهوري روسيه به ايران و ديدار وي با رهبر معظم انقلاب اسلامي، گفت: " آيت الله خامنه‌اي آشناي زيادي با تاريخ و فرهنگ روسيه داشته و از روسيه شناسان بزرگ ايران هستند."

نظرهای خوانندگان

خوب چشم همه ايرانيان روشن! 400سال رابطه با برادران عزيز روس که عهدنامه ترکمنچای و گلستان , بلوای فرقه آذربايجان, اشغال مکرر شهرهای شمالی , مشارکت در به توپ بستن مجلس و بالاخره کاهش مالکيت ايران بر دريای خزر را به همراه داشته در مقابل يک پشتيبانی نيم بند در خصوص مسائل هسته ای عالی ارزيابی می شود! خدا پدر شاهان وطن فروش قاجار را بيامرزد. بدين ترتيب در آينده نزديک ايران تنها به نيروگاه بوشهر و مراکز نطنز و اصفهان محدود خواهد شد چون بايد باقی کشور را به عنوان حق پشتيبانی به وارثان حکومت تزار واگذار کنيم البته با افتخار و ضمن حفظ رابطه عالی

-- A Persian ، Mar 26, 2008 در ساعت 07:49 PM

منظور ایشون از 400 سال رابطه درخشان تجزیه ایران، حمایت از شاهان بیکفایت قاجار، اشغال خاک ایران توسط روس ها و ...بوده
از این ها غیر این سخن گفتن جای تعجب است
ایران را به ثمن بخس فروختند
بازم شاه قاجار با روس ها دوبار جنگید این ها خزر را مفت به روس ها دادند

-- بدون نام ، Mar 26, 2008 در ساعت 07:49 PM

makhsoosan ahdnamehay golestan ,torkmanchay va albateh ghardad 1907 taghseem iran be do mantaghaeh nofooz

-- hadi ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

russineh va englestan, 2 keshvari keh bishtarin asib va estemar ra dar tarikhe moasere Iran dar hamin gharne bistom anjam dadand keh daste Russieh beh chapavole khaake in keshvar niz aludeh ast, hala behtarin duste 400 saale akhir khandeh shodeh!!!

khak bar sare in Dowlate bikefayat va zabun keh beh in zabuni oftadeh.

-- Siavash ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

آقایان زمانه، منبع خبر شما کجاست؟! یعنی این عمو ضرغامی نمیدونه دویست سال پیش این روسها چی کردن به ما؟

-- واله ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

صرغامي با گفتن اين حرف روي فتع علي شاه قاجار را سفيد كرد بيكفايت تر و وطن فروشتر از شاهان قاجار هم ديديم

-- mohammad ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

Zarbalmasali Irani hast ke migooyad :Injaye babaye adame droogh goo.rus ha az aghaz doshmane ma bodehand v khahand bood.in 400 sal ra in choopane droogh go az gheseh haye naneh yad gerefteh.che mishavad kard choopan v ghavban ha ham adamhaye sharifi hastand ham kareshan sharif ast vali aya mitavananad havapeima hedayat konand. jaye zarghami abdarchi yek edareh bishtar namitavand bashad ya dar masajed nezafatgari kardan ham kare monasebi mitavanad bashad

-- ali rusi ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

"از روسيه شناسان بزرگ ايران هستند"
مقامات انتصابی عادت کرده اند به مزخرف گویی انگار. بابا جان میمیری مزخرف نگی؟

-- sam ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

آیت الله حاجی مهدی آقا نراقی پدر بزرگ همين نراقی خودمان حالا گاهی متحصن راديو تلويزيون مطبوعات در تهران و فرنگ است نيز در عصر همان قارجريه که آن ا پرشيان آنرا نوشته فتاوی عاليانی را منتشر فرمود و از جمله اينکه شايد با در افتادن با روسها امداد غيبی بيايد و جای تفنگ و خمپاره را بگيرد. آنروز ها که برای اولين بار از خمپاره اسم به ميان آمده بود آقا ابراز عقيده کرده بود که همه ی بالاهای آسمانی از خم است. اگر خم نبود خمپاره هم نبود. برای يادمان دوستان خوب بدانيم که اولين «تز» ولايت فقيه را همين سيد عمامه سفيد نوشته است. .

-- بدون نام ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

سرخپوستان هم در باره ۴۰۰ سال رابطه شان با امریکا همین عقیده را دارند و انان نیز ان را در سطح عالي ارزيابي میکنند !.

-- داوید. ، Mar 27, 2008 در ساعت 07:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)