تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

طرح ضربتی پلیس راه از فردا اجرا می شود

فرمانده پلیس راه کشور از طرح ويژه و ضربتي پليس‌راه که قرار است از فردا در سراسر جاده های کشور اجرا شود خبر داد.

به نظر می رسد که کشته شدن بیش از چهل تن در مسیر بازدید از مناطق جنگی در فاصله کمتر از ۲۰ روز و نیز کشته شدن بیش از ۱۳۰ تن در سایر محور ها و جاده های کشور در ایام نوروز، مقامات پلیس را وادار به اتخاذ تدابیر جدیدی کرده است به طوریکه فرمانده پلیس راه کشور پس از اعلام تلفات روز ششم فروردین، از طرح ويژه و ضربتي پليس‌راه كشور در جاده‌ها خبر داد. طرحی که قرار است از فردا در سراسر جاده های کشور اجرا شود.

به گزارش ایسنا، عليرضا اسماعيلي در باره این طرح گفته است: اين طرح به صورت شبانه‌روزي و به منظور كاهش تصادفات و خسارات جاني و مالي ناشي از آن و تشديد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌هاي اصلي و فرعي كشور و جلوگيري از وقوع حوادث تلخ و ناگوار اجرا مي‌شود.

وي در تشريح اين طرح گفت: در كليه استان‌ها تعداد زيادي از تيم‌هاي ضربت و ويژه نامحسوس به طور شبانه‌روزي ضمن تردد در كليه معابر اصلي و فرعي با تخلفات رانندگان وسايل نقليه اعم از خودرو و موتورسيكلت به شدت برخورد خواهند كرد.

فرمانده پليس‌راه كشور افزود: همچنين 2 هزار نفر بازرسان ويژه نامحسوس ناوگان عمومي مسافربري به طور شبانه‌روزي در پوشش مسافر وسيله نقليه عمومي مسافربري ضمن مسافرت با اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌ها و سواري‌هاي كرايه تخلفات رانندگي را ثبت و اقدامات لازم را جهت برخورد با متخلفان و شركت‌هاي مسافربري تحت پوشش انجام خواهند داد.

وي با اشاره به بكارگيري 5 هزار بازرس نامحسوس افتخاري پليس راهنمايي و رانندگي براي اجراي اين طرح افزود: اين بارزسان به طور شبانه‌روزي در كليه معابر درونشهري و برونشهري تخلفات رانندگان را ثبت و به مركز كنترل نامحسوس راهنمايي و رانندگي ناجا گزارش مي‌كنند كه در اسرع وقت قبوض جريمه تخلفات اين افراد صادر و به نشاني محل سكونت مالكين خودروها ارسال مي‌شود.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به به تجهيز و دسترسي كليه پاسگاه‌هاي پليس‌راه به بانك اطلاعات تخلفات رانندگان تصريح كرد: به محض رويت تخلف هر يك از رانندگان در جاده‌ها بلافاصله سابقه تخلفاتي راننده توسط ماموران پليس‌راه بررسي و در صورت وجود سابقه تخلفات حادثه‌ساز ضمن اعمال قانون، گواهينامه رانندگان متخلف ضبط يا ابطال و وسيله نقليه آنان نيز توقيف و از ادامه رانندگي آنان جلوگيري خواهد شد.

وی همچنین در گفت و گو با شبکه خبر تلویزیون ایران از اعلام وضعیت فوق العاده و آماده باش نیروهای پلیس راه سخن گفته است.

نظرهای خوانندگان

ای کاش به جای طرح ضربتی . . . .
اندکی به فکر جاده ها و اندکتری هم به فکر طرح گواهینامه در یک روز بودند.

-- از وراث مالک دوزخ ، Mar 25, 2008 در ساعت 02:20 PM

دوستان زحمتکشی که در این روزها به دور از خانواده هایشان هستند تنها برای حفظ سلامت ما و جلوگیری از تجاوز به حقوق دیگر رانندگان تلاش میکنند . شایسته است که ما در زمانهای شلوغ بالاترین درجه انعطاف را از خود بروز داده هم خود سالم بمانیم هم به دیگران این فرصت را اعطا کنیم. از صبوری شما بزرگوارن که در جهت بالا بردن سطح فرهنگ رانندگی تلاش میکنید سپاسگذارم

-- مهدی ، Mar 25, 2008 در ساعت 02:20 PM

من قبول دارم که وضعیت جاده ها و از آن بدتر گواهینامه در ایران بد است.. ولی مهمترین عامل در این تصادفات خودمان هستیم .. عدم رعایت سرعت مطمئنه و سبقت های غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات است. از هریک از توریستهایی که به ایران مسافرت می کنند بپرسید می گوین وحشتنتاک ترین عملی که از مردم ایران دیده اند رانندگی آنان است

-- فرزاد ، Mar 25, 2008 در ساعت 02:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)