تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
با وجود تلفات ۴۰۰۰ نفری ارتش آمریکا

بوش همچنان در عراق می ماند

گذشتن تعداد تلفات ارتش آمریکا در عراق از مرز ۴۰۰۰ نفر هم باعث نشده است، بوش در تصمیم خود در مورد حضور سربازان آمریکایی در عراق تجدیدنظر کند.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی‌است، با وجود اینکه این موضوع در پنجمین سالگرد حضور نظامی آمریکا در عراق مورد اعتراض شماری از مقامات آمریکایی قرار گرفته است، کاخ سفید اعلام کرد جورج بوش مسئولیت تصمیم خود را به تمامی می‌پذیرد و "در این مسئولیت تا موفقیت، راه خود را ادامه می‌دهد."

سناتور ایک اسکلتون، رییس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در بیانیه‌ای به این مناسبت اعلام کرد" قلب من ۴۰۰۰ بار شکسته شده و امیدوارم روزی که تاریخ خاورمیانه در آینده نوشته می‌شود، از دست دادن این عده ارزشمند معلوم شود."

با گذشت پنج سال از آغاز این جنگ و افزایش تلفات نیروهای آمریکایی در عراق مخالفان جنگ عراق در آمریکا، نیز در خارج و داخل این کشور به آمار تازه تلفات آمریکا در عراق واکنش نشان داده‌اند.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت ما عزادار قهرمان‌های به خاک افتاده کشورمان هستیم و ۴۰۰۰ کشته در عراق یادآور هزینه انسانی هنگفت جنگ در این کشور است.

خانم پلوسی در بیانیه خود اعلام کرده "آمریکا خواستار راهی تازه است، راهی که ادامه برنامه ده ساله آقای بوش برای جنگ سه تریلیون دلاری در عراق نباشد."

ایران متهم است
فرمانده ارشد ارتش آمریکا در عراق، سپاه قدس ایران را حامی مالی، آموزشی و تدارکاتی شورشیانی دانسته که منطقه سبز بغداد و برخی مناطق دیگر را هدف حملات موشک و خمپاره قرار می‌هند.

ژنرال پتریاوس درگفتگو با جان سیمپسون سردبیر بی‌بی‌سی جهانی گفته ادامه این نوع حمایت ها نقض تمام وعده‌هایی است که محمود احمدی‌نژاد و سایر مقامات علیرتبه ایرانی به همتایان عراقی خود داده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز ژنرال پتریاوس موشک‌های استفاده شده در حملات علیه منطقه سبز عراق را که روز یکشنبه به مرگ 15 غیرنظامی منجر شد ساخت ایران دانسته است.

حملات روز یکشنبه در بغداد تعداد تلفات نیروهای آمریکایی را از زمان آغاز جنگ در عراق به 4000 کشته رساند.

ایران هنوز به این اتهامات پاسخی نداده، با این حال رییس جمهوری ایران در سفر خود به عراق گفت عراقی متحد نیرومند و پیشرفته خواسته تمام کشورهای منطقه است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)