تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سایت نماینده افراطی هلند، مسدود شد

یک شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات شبکه اینترنتی روز یکشنبه اعلام کرد، سایتی را که "خیرت ویلدرس" نماینده مجلس هلند برای نمایش فیلم ضد قرآنی راه‌اندازی کرده بود، به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، شرکت "نت‌ورک سولوشنز" در پیامی اینترنتی اعلام کرد، این شرکت چند شکایت در خصوص این سایت دریافت کرده که تحقیقات درباره آن‌ها در جریان است.

سایت مزبور به آدرس (www.fitnathemovie.com) تا روز گذشته، جلد یک قرآن را با زمینه‌ای سیاه نمایش داده و پیغام می‌داد که سایت به زودی راه‌اندازی خواهد شد. شرکت مزبور اعلام کرد در حال بررسی این موضوع است که آیا این سایت با خط‌‌مشی کاری آن هم‌خوانی دارد یا نه.

"خیرت ویلدرس" نماینده راست افراطی مجلس هلند، با وجود شکایت‌های گروه‌های مذهبی و اعتراض‌هایی در سراسر جهان، قصد دارد فیلمی را که موضوع آن اسلام و قرآن است به نمایش بگذارد. بر اساس این گزارش، "ویلدرس" اعلام کرده است، پیش از اول آوریل( سیزدهم فروردین )این فیلم را به نمایش خواهد گذاشت.

یک گروه اسلامی هلند روز جمعه از دادگاهی در این کشور خواست پیش از انتشار این فیلم، یک هیئت ممیزی برای دیدن آن تعیین کند تا مشخص شود که آیا دلیلی برای ممنوعیت آن وجود دارد یا خیر. این دادگاه قرار است جمعه آینده حکم خود را صادر کند، اما "ویلدرس" گفته که تلاش می‌کند پیش از آن، فیلم را منتشر کند. این در حالی‌است که روز گذشته، صدها نفر از مردم هلند با تجمع در مرکز آمستردام برضد فیلم "ویلدرس"تظاهرات کردند.
این تظاهرات درحالی برگزار شد که دادگاهی در هلند روز جمعه اعلام کرد، شکایت گروه‌های مسلمان علیه این نماینده پارلمان هلند را بررسی خواهد کرد.

مقامات هلندی نگرانند که این فیلم باعث بروز اعتراضات خشونت‌آمیز در کشورهای اسلامی شود، چیزی شبیه آن‌چه که پس از انتشار کاریکاتورهای روزنامه‌های دانمارکی به وقوع پیوست.


مطالب مرتبط:
تضاهرات روز شنبه در آمستردام: هلندی‌ها به نژادپرستی "نه" گفتند.

در معرفی خیرت ویلدرس سیاستمدار راستگرای هلندی : ویلدرس، سیاستمدار تک‌بُعدی

نظرهای خوانندگان

طبق قوانین بین المللی کاری که سرویس دهنده ی سایت یعنی networkSolutions انجام داده حتی خلاف قوانین خودش است. چرا که نمی توان در سایتی را تخته کرد صرف اینکه بعدها قرار است مطلبی که نمی دانند چیست بر رویش قرار گیرد. مطمئنا اقدام شرکت مزبور با رایزنی های خاصی انجام شده است. وگرنه امریکا کجا، هلند کجا!؟

از آن گذشته این همه سایت اینترنتی هست که بدتر از آن فیلم ( هرچه که باشد ) مطالبی عنوان کرده. چرا کسی در آن ها را تخته نمی کند؟ واقعیت هم این است که اروپایی ها دارند به مسلمان ها زیادی رو می دهند. به عقیده ی من مسلمان ها زیادی پر رو شده اند و 2 روز دیگر پا را هم فراتر از این خواهند گذاشت.

-- ط ، Mar 24, 2008 در ساعت 02:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)