تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

"ادامه گلوله‌باران کردستان عراق از سوی ایران"

خبرگزاری آلمان ادعا کرد نیروهای ایران امروز یکشنبه به حملات علیه روستاهای شهر سلیمانیه در شمال عراق؛ جایی‌که گمان می‌رود شورشیان کرد ایران مشغول به فعالیت باشند، ادامه داده است.

به گزارش این خبرگزاری از بغداد، "حسن عبدالله" رئیس شورای "قالیت دیزه" به خبرگزاری "اصوات العراق" گفت: "توپ‌خانه ارتش ایران صبح روز پنج شنبه هشت روستا را در منطقه قالیت دیزه در استان سلیمانیه واقع در منطقه خودمختار کرد عراق گلوله باران کردند."

این منابع همچنین اعلام کردند، گلوله‌باران نیروهای ایران تا امروز یکشنبه ادامه یافت، اما این حملات تاکنون هیچ تلفاتی در بر نداشته است.

ساکنان این هشت روستا از ترس جان خود، منازلشان را ترک کرده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری، ارتش ایران بارها روستاهای منطقه کوهستانی سلیمانیه؛ جایی‌که معتقد است شورشیان حزب پژاک در آن‌جا مستقر هستند، را گلوله‌باران کرده است.

پژاک بخشی از ائتلاف گروه‌های شورشی کرد از جمله حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) است. این ائتلاف کرد، درصدد مبارزه‌ای پارلمانی برای کسب خودمختاری و حقوقی برای اقلیت‌های کرد در ایران و ترکیه هستند.

گروه‌های شورشی کرد در شمال عراق، جایی‌که کردهای عراق دولت خودمختاری را به عنوان بخشی از عراق تشکیل داده‌اند مشغول فعالیت هستند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران در ابتدای پاییز سال گذشته خبر حمله توپخانه ارتش به مقر شبه نظامیان کرد در شمال عراق را تایید کرد و در آن زمان اعلام شد که این حمله بدون هماهنگی با مقام‌های محلی کردستان عراق رخ داده است.

نظرهای خوانندگان

خیلی پسرفت کرده اید. الفبای خبرنگاری حکم می کند که به تروریستی بودن این گروه کرد اشاره کنید. آن قدر خبرهایتان را جهت دار می نویسید که خوانندگانتان کم کم از خیر حتی نگاه کردن به صفحه تان هم می گذرند.

-- امیر ، Mar 23, 2008 در ساعت 02:50 PM

مبارزات پارلمانی؟!!!

-- عزیز ، Mar 23, 2008 در ساعت 02:50 PM

اتفاقا رادیو زمانه در اغلب اوقات استانداردهای حرفه ای را رعایت میکند.این الفبای خبری نیست که حکم میکند هر جنبشی تروریستی خوانده شود بلکه سیاست های وزارت های خارجه دولت های بنیاد گرایی چون جمهوری اسلامی و آمریکاست که هر حرکت غیر همسو با خود را لجن مال میکند.خبرنگاری حرفه ای هرگز خود را آلوده چنین ادبیات کثیفی نمیکند.درود بر زمانه.

-- حامد ، Mar 23, 2008 در ساعت 02:50 PM

فعالیت پژاک ربطی به مبارزهٔ پارلمانی ندارد. البته به نظر می‌رسد اشتباه خبرنویس رادیوزمانه بیشتر به دلیل ناآگاهی به موضوع و ناشی‌گری در خلاصه‌کردن خبرهای منابع مختلف باشد، نه یک خطای عمدی. جبههٔ متحد کرد ائتلافی است از افراد و گروه‌های کرد درون ایران که به دنبال فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و پارلمانی برای بهبود وضعیت کردها هستند. این ائتلاف ربطی به گروه‌های مسلحی مانند پژاک ندارد و به نظر می‌رسد خبرنویس رادیوزمانه (و یا یکی از منابع او) این دو را با هم خلط کرده است.

-- یاور ، Mar 24, 2008 در ساعت 02:50 PM

تجاوز به خاک هر کشوری به هر صورت توجیه ندارد، همین‌ظور تلاش هر گروه یا اقلیتی برای کندن تکه‌یی از این خاک. این که عده‌یی از وضعیت عدم رعایت حقوق مردم ما توسط حکومت جهت منافع شخصی سواستفاده می‌کنند، داستانی سوا از احقاق حقوق است!

-- هومن ، Mar 24, 2008 در ساعت 02:50 PM

"پژاک بخشی از ائتلاف گروه‌های شورشی کرد از جمله حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) است. این ائتلاف کرد، درصدد مبارزه‌ای پارلمانی برای کسب خودمختاری و حقوقی برای اقلیت‌های کرد در ایران و ترکیه هستند". پس سر بریدن در سر گردنه و بمب گذاری و پرتاب نارنجک و غیره هم مبارزه پارلمانی بوده و ما خبر نداشتیم. یک رونوشت هم به دیک چنی بفرستید.

-- حسن ، Apr 11, 2008 در ساعت 02:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)