تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار مجدد بوش به بانک‌های امریکا

دولت جرج دبلیوبوش رئیس جمهور امریکا در هشداری جدید به بانک‌های امریکایی اعلام کرد، ایران با به کارگیری "مجموعه‌ای از اقدامات فریبکارانه" درتلاش برای مخفی کردن مداخله خود در تولید سلاح هسته‌ای و فعالیت‌های تروریستی است.

به گزارش آسوشیتدپرس، شبکه رسیدگی به جرائم مالی وزارت‌ خزانه‌داری امریکا اعلام کرد، ایران برای جلوگیری از افشای اقداماتش و همچنین اجتناب از تحریم های مالی به چنین اقداماتی متوسل شده است.

این آژانس اعلام کرد، به عنوان مثال بانک مرکزی ایران و بانک‌های تجاری ایرانی خواستار خارج شدن نام خود از معاملات مالی جهانی شده‌اند تا "شناسایی طرف‌های واقعی در این معاملات" دشوار شود.

بیانیه شبکه رسیدگی به جرائم مالی وزارت امور‌خارجه امریکا تازه‌ترین بخش از تلاش‌های امریکا برای فشار بر ایران است که واشنگتن آن را به حمایت مالی از تروریسم و تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کند.

براساس تحریم‌های مالی امریکا هرگونه فعالیت تجاری و سرمایه‌گذاری با دولت ایران و بانک‌های دولتی این کشور ممنوع است. به علاوه، تحریم‌های دیگری نیز علیه برخی شرکت‌های ایران که امریکا معتقد است با فعالیت های تروریستی و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی در ارتباط هستند اعمال شده‌است.

شورای امنیت سازمان‌ملل اخیرا سومین قطعنامه تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)