تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازشماری آرای انتخابات پارلمانی تهران

مقامات ایران با درخواست رهبران جنبش اصلاحات، مبنی بر شمارش مجدد آراء انتخابات پارلمانی این کشور در حوزه انتخابیه تهران موافقت کردند.

انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی ایران روز 24 اسفند ماه برگزار شده بود.

خبرگزاری فارس به نقل از "تقی آبادی" بازپرس ویژه شورای نگهبان نوشت: "درخواست بازشماری آراء به انتخاب موردی و تصادفی از میان صندوق‌ها، امکان‌پذیر است و شورای‌نگهبان به این مسئله اقدام خواهد کرد."

متن کامل خبر را بخوانید

به گفته این مقام شورای‌نگهبان، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از جهت اجرا، نظارت و شمارش آرا صندوق‌ها جزء سالم‌ترین انتخابات‌ها بوده است. اما وب‌سایت "تابناک" نزدیک به مجمع تشخیص‌مصلحت‌نظام در گزارشی اعلام کرده است:"در آمار‌های وزارت کشور تناقض‌هایی دیده می‌شود.." ادعایی که وزارت کشور آن را رد کرده است.


گزارش تابناک


جوابیه وزارت کشور

روز چهارشنبه گذشته "مهدی کروبی" رهبر حزب اعتماد ملی و "محمد خاتمی"رئیس جمهور سابق ایران در نامه‌ای به شورای نگهبان درخواست کردند که آراء حوزه انتخابیه تهران باردیگر شمارش شود.

دراین نامه تاکید شده بود، نتایج اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور در حوزه انتخابیه تهران، با آراء ریخته شده در صندوق‌ها تناسبی ندارد.

خاتمی و کروبی همچنین اعلام کرده‌ بودند، اگر شائبه این عدم تناسب مرتفع‌ نشود، جمهوری اسلامی بیش از همه زیان خواهد دید.

در همین رابطه
درخواست‌خاتمی و کروبی برای بازشماری آراء تهران

نظرهای خوانندگان

"انسان خود بر نفس خویش اشناست هر چند که دست به عذر تراشی زند. سوره قیامه از قران ایه های ۱۴ و ۱۵ این اقایان خود بیش از هر کس می دانند که نمایشات و یا ملاحظه بازیهای خودشان وضع را به اینجا کشانده و دیگر این خیمه شب بازیها اثری ندارد. ارای از پیش تععین شده اگر ۱۰۰ بار هم خوانده شود به یک نتیجه می رسد. مگر ۸ سال دوره خاتمی کافی نبود؟ کسی اصلا نگران نیست که کشور دارد به کجا می رود. اصلا کسی تصور می کرد که نتیجه ۸ سال وقت تلف کردن وجنگیدن با کشور همسایه خود عراق به نابودی کشاندن ان کشورواشغال ان به این صورت بشود؟ ایا یک روزاین سوال را از خود خواهیم کرد که جنگ دو کشورجنگ بین شیعه وسنی بود که حال داریم چوبش را میخوریم؟؟؟ وقت دیگر برای بازیهای تکراری و نمایشی نیست.

-- بدون نام ، Mar 21, 2008 در ساعت 10:03 PM

آخرش به همون پیشنهاد ملی مذهبیها می رسند. این نظام دیگه قابلیت و مشروعیت لازم را برای برگذاری انتخابات نداره مردم هم نمیان . خاطرات آقای منتظری کاملا گویاست. اگه دقیق مطالعه بشه امروز و فردا رو میشه درونش دید

-- ممد لی ، Mar 21, 2008 در ساعت 10:03 PM

سوال اینه: اون‌هایی که انتخاب می‌کنند خودشون انتخاب شدند؟!

-- هومن ، Mar 21, 2008 در ساعت 10:03 PM

شايد حالا اصلاح طلبان به اهميت پيشنهاد نهضت آزادي مبني بر ضرورت نظارت بين المللي براي برگزاري انتخابات سالم پي برده باشند . ولي به هر حال نگارش اين نامه اعتراضي به شوراي نگهبان اقدامي قابل تحسين و در راستاي دفاع از حقوق ملت است

-- علي ، Mar 21, 2008 در ساعت 10:03 PM

حضرات رهبران اصلاح طلب توی بد تله ای افتادند! حالا بعد از اینکه آرا به صورت تصادفی شمارش مجدد شود و طبعا صحت آن تایی شود، آقایان دیگر چه ادعایی می توانند داشته باشند؟! تازه شاید توی شمارش مجدد اعلام کنند که به نفع اصلاح طلبان اشتباه هم شده! آن وقت حضران اصلاح طلب بدهکار هم می شوند!
امیدوارم درسی شود که شکایت از دزد به "شاه دزد" نمی برند

-- هاتف ، Mar 22, 2008 در ساعت 10:03 PM

با توجه به اینکه من به ندرت از وابستگان جمهوری اسلامی منجمله آقایان خاتمی وکروبی حرف راست شنیده ام وبرای آنها حفظ نظام مطرح است نه ایران وحقوق ملت تصور می کنم هم اکنون در وزارت کشور مشغول رفع ورجوع تقلب ها ورای سازی ها هستند..چه کسی فراموش کرده است که در دوره آقای خاتمی هم به گفته آقای کروبی ظرف سه ساعت خواب ایشان نتایج عوض شد.

-- ahmad ، Mar 22, 2008 در ساعت 10:03 PM

این خبر شما از بیخ اشتباه است چرا که آقای تقی آبادی تنها نظر کارشناسی داده که می توان آراء برخی صندوقها را به صورت موردی شمارش کرد. ولی این اظهارات به این معنا نیست که مقامات ایران با شمارش آراء موافقت کرده اند، چون که اصلا چنین خبری وجود ندارد و با اظهارات کارشناسی یک بازرس نمی توان چنین لید اشتباهی نوشت.

-- امیرعلی ، Mar 22, 2008 در ساعت 10:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)