تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بوش: پشیمان نیستم

جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا در مورد جنگ عراق هیچ‌گونه پشیمانی ندارد.
به گزارش روزنامه ان‌آرسی هلند، جرج بوش، جنگ عراق را دری بازشده رو به پیروزی‌های استراتژیک در "جنگ علیه ترور" نامید.

جرج بوش که در سخنرانی‌اش به مناسبت پنج‌سالگی جنگ عراق سخن می‌گفت برآوردهای هزینه جنگ را اغراق‌آمیز دانست.

از زمان آغاز جنگ در عراق، در حدود ۴ هزار نظامی آمریکایی کشته شده‌اند. هزینه این جنگ برای آمریکا پانصد میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بوش که در ساختمان پنتاگون در واشنگتن سخن می‌گفت افزود: "نبرد در عراق، نبردی شریف، لازم و موجه است. با دلاوری شما، به امید خدا این نبرد به پیروزی منجر خواهد شد."

روز گذشته در واشنگتن ۳۲ نفر از تظاهرکنندگان علیه جنگ، بازداشت شدند. تظاهرات ضد جنگ در آمریکا در برابر ساختمان اداره مالیات، سازمان‌های خبری و شرکت‌هایی که مواد لازم برای جنگ را تأمین می‌کنند انجام گرفت. طبق نظرسنجی‌ها در حال حاضر تنها ۳۸ درصد از آمریکائیان، حمله به عراق را "تصمیمی درست" می‌دانند.

مک‌کین: خروج ما از عراق به نفع القاعده و ایران است

جان مک‌کین نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، هر گونه خروج عجولانه نیروهای آمریکا از عراق اشتباهی است که به نفع ایران و القاعده تمام خواهد شد.
آسوشیتدپرس در این خصوص نوشت، مک‌کین که آینده سیاسی خود را با موفقیت آمریکا در عراق مرتبط کرده است، به خبرنگاران گفت، القاعده در حال فرار از عراق است ولی هنوز شکست نخورده است.

وی با اشاره به این که فراتر از القاعده، در فکر نفوذ فزاینده ایران در خاورمیانه است افزود: " ما همچنان در خصوص نفوذ ایران درعراق و منطقه، کمک این کشور به حزب الله و همچنین اقدام ایران در دنبال کردن برنامه هسته‌ای بسیار نگران هستیم."

مک‌کین همچنین از سوریه به علت آن‌چه تسریع جریان ورود جنگ‌جویان خارجی به عراق نامید انتقاد کرد.
وی گفت، در صورتی که به عنوان ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شود هماهنگی بهتری با اروپا برای اعمال دامنه‌ای گسترده از تحریم‌ها و مجازات‌ها علیه تهران خواهد داشت تا ایران را متقاعد کند فعالیت هسته‌ا‌ی‌خود را کنار بگذارد.

بر اساس این گزارش، مک‌کین از اظهارنظر در خصوص این که آیا وی ممکن است در صورتی که تهران فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نکند از تصمیمی احتمالی برای حمله به ایران حمایت کند، خودداری کرد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره حملات احتمالی آمریکا علیه تهران فقط گفت: " در نهایت نمی توانیم ایران مسلح به تسلیحات هسته ای را بپذیریم."

این هشتمین سفر مک‌کین به عراق بود. وی وعده داد در صورتی که به سمت ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود از تعهد نظامی بلند مدت در عراق تا زمانی که القاعده در این کشور شکست نخورده است حمایت خواهد کرد.

مک‌کین قرار است برای اولین بار با گوردون براون نخست وزیر انگلیس و برای سومین بار با نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کند.
وی از حامیان حمله سال ۲۰۰۳ میلادی آمریکا به عراق و افزایش نظامیان آمریکایی در این کشور است

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)