تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

"صدای بن‌لادن در پیام تهدید اروپا واقعی است"

مأموران سازمان اطلاعات آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کردند صدای پیام تازه اسامه بن‌لادن واقعی است و صدای خود رهبر القاعده است. بن‌لادن در پیام جدید خود، اروپا را به خاطر انتشار کاریکاتورهای بحث‌انگیز در مورد پیامبر اسلام، تهدید به "حساب پس دادن" کرد.

فرانس‌پرس، از قول مقامات آمریکایی گزارش می‌دهد: "سازمان سیا این پیام را تجزیه و تحلیل کرده و اطمینان زیادی دارد که این صدا، صدای بن‌لادن است."
اسامه بن‌لادن پیام خود را روز چهارشنبه بر روی تارنمایی و خطاب به "افراد هوشمند" در اتحادیه اروپا منتشر کرد و گفت: "انتشار نقاشی‌های توهین‌آمیز جنایتی بزرگ‌تر از حمله نیروهای غربی به روستاهای مسلمان و کشتن زن و کودکان است". و در ادامه گفت: "تاوان این جنایت، سنگین خواهد بود."

دست کم ۱۷ روزنامه دانمارکی در تاریخ ۱۳ فوریه کاریکاتورهایی را منتشر کردند که در آن شخصی ترسیم شده که دستاری بر سر دارد و دستار او حالت بمب دارد و منظور از این شخص، پیامبر اسلام است.

این روزنامه‌ها پس از خبر جلوگیری پلیس از قتل کاریکاتوریست مربوطه، تصمیم به بازنشر این کاریکاتورها گرفتند.

رد اتهامات بن‌لادن علیه واتیکان

واتیکان روز پنج‌شنبه، اتهامات اسامه بن‌لادن، رهبر سازمان القاعده را نسیت به پاپ بندیکت شانزدهم رد کرد.
بن‌لادن در پیام صوتی روز چهارشنبه خود، پاپ بندیکت را متهم کرد که در "یک جنگ صلیبی جدید برای به سخره گرفتن اسلام" شرکت دارد. فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان در این باره گفت: "این اتهام تازه یا تعجب‌انگیز نیست." او همچنین اتهام حمایت واتیکان از بازنشر کاریکاتورهای پیامبر اسلام در چندین روزنامه اروپایی را تکذیب کرد و آن را "کاملاً بی‌پایه" نامید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)