تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

برترین وبلاگ‌های فارسی سال ۱۳۸۶ انتخاب شدند

برای سومین سال پیاپی، برترین وبلاگ‌های فارسی زبان سال به عنوان یکی از بخش‌های انتخاب «برترین‌های رسانه‌ای سال» انتخاب شدند.

نظرسنجی «برترين‌های رسانه‌ای سال» هر ساله توسط مجله اینترنتی هفت‌سنگ برگزار می‌شود و در آن برترین‌های رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای از جمله وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، پادکست‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی، آلبوم‌های موسیقی و نشریات توسط اعضای تحریریه این مجله و جمعی از صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه‌های رسانه‌ای انتخاب می‌شوند. امسال در سومین دوره برگزاری، وبلاگ‌های فارسی در سال ۱۳۸۶ در هفت گروه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

برترین وبلاگ های فارسی زبان
در بخش اول با عنوان وبلاگ‌های فرهنگی-ادبی، وبلاگ خوابگرد (www.khabgard.com) به عنوان وبلاگ برتر انتخاب شد و وبلاگ‌های شور و شر (baharvin.blogfa.com) و خواب بزرگ (bigsleep.wordpress.com) وبلاگ‌های بعدی هستند.

در بخش دوم با عنوان وبلاگ‌های روزنوشت، وبلاگ توکای مقدس (sainttouka.blogfa.com)، عابر پیاده (mjrd.persianblog.ir) و اززندگی (blog.ahmadnia.net) به ترتیب وبلاگ‌های برتر هستند.

در بخش سوم با عنوان وبلاگ‌های علمی-آموزشی، وبلاگ کیبردآزاد (www.freekeyboard.net)، به عنوان وبلاگ اول، وبلاگ پسر فهمیده (blog.frozenpla.net) و وبلاگ 35 degree به آدرس blog.35dg.com به عنوان وبلاگ‌های دوم و سوم انتخاب شدند.

در بخش چهارم با عنوان وبلاگ‌های آی‌.تی (فناوری اطلاعات)، وبلاگ وب دو (mhmazidi2.wordpress.com) وبلاگ برتر و وبلاگ‌های زیر خط آی‌.تی (itline.blogspot.com) و آپدیت‌بلاگ (www.updateblog.net) برگزیدگان دیگر هستند.

در بخش پنجم با عنوان وبلاگ‌های سیاسی-اجتماعی-اقتصادی، وبلاگ ملکوت (blog.malakut.org)، وبلاگ یک لیوان چای داغ (chaay.ghoddusi.com) و مکتوب (mohajerani.maktuob.net) به ترتیب وبلاگ‌های برگزیده هستند.

در بخش ششم با عنوان وبلاگ‌های رسانه و روزنامه‌نگاری، وبلاگ دیده‌بان محیط زیست ایران (jamshidi6.blogfa.com) وبلاگ برتر و وبلاگ‌های "A Man Called Old Fashion" به آدرس oldestfashion.blogspot.com و وبلاگ مازیار ناظمی (maziaran.blogfa.com) وبلاگ‌های بعدی هستند.

در بخش هفتم با عنوان وبلاگ‌های ترکیبی، وبلاگ‌های بامدادی (www.bamdadi.com)، یک‌پزشک (www.1pezeshk.com) و پابرهنه‌ی برخط (www.moniri.com) به ترتیب وبلاگ‌های برتر هستند.

علاوه بر بخش‌های اصلی، امسال برای اولین بار در بخش انتخاب‌های ویژه (خارج از مسابقه) هم تعدادی از وبلاگ‌های فارسی زبان به شرح زیر انتخاب شدند:

بهترین استفاده از تصویر سازی در وبلاگ: دنیای کوچک آقای اوف (misteroof.blogspot.com)

بهترین استفاده از امکانات چند رسانه‌ای در وبلاگ: کمانگیر (persian.kamangir.net)

بهترین استفاده از عکس در وبلاگ: عکس‌نوشته‌های منصور نصیری (www.nasiriphotos.com/blog)

بهترین استفاده از زبان طنز در وبلاگ: ورطه (varteh.persianblog.ir)

بهترین استفاده از زبان مینیمال در وبلاگ: میرزا پیکوفسکی (www.peakovsky.com)

گفتنی است در اولین دوره این نظرسنجی که در سال ۱۳۸۴ برگزار شد، هفت‌ وبلاگ الپر، زن‌نوشت، سیبستان، کسوف، کورش علیانی، نقطه‌ته‌خط و یادداشتهای یک تبعیدی عصبانی به عنوان وبلاگ‌های برتر انتخاب شده بودند که در نهایت وبلاگ نیک‌آهنگ کوثر با عنوان «یادداشتهای یک تبعیدی عصبانی» با رای کاربران به عنوان وبلاگ سال ۱۳۸۴ انتخاب شد.

در دومین دوره این نظرسنجی در سال ۱۳۸۵ هم، هفت ‌وبلاگ اززندگی، یک لیوان چای داغ، وبلاگوار، امیر مهدی حقیقت، سیبستان، یک‌پزشک و عصیان وبلاگ‌های برگزیده بودند و در مرحله دوم وبلاگ علیرضا مجیدی با عنوان «یک‌پزشک» با رای کاربران اینترنتی به عنوان وبلاگ سال ۱۳۸۵ انتخاب شد.

معرفی و بررسی اجمالی وبلاگ‌های برگزیده و دلایل انتخاب و برگزیده شدن آنها در قالب ویژه‌نامه معرفی «برترین‌های رسانه‌ای سال» در روز پایانی سال در مجله اینترنتی هفت‌سنگ منتشر خواهد شد. همچنین با انتشار این ویژه‌نامه مرحله نهایی نظرسنجی آغاز خواهد شد و کاربران اینترنتی با شرکت در این نظرسنجی از بین هفت‌ وبلاگ برگزیده هر بخش، برترین وبلاگ سال ۸۶ را انتخاب خواهند کرد.

سایت «برترین‌های رسانه‌ای سال»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)