تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران: انتقاد اروپا از انتخابات مغرضانه است

درحالی‌که اتحادیه اروپا، انتخابات روزجمعه ایران را "غیر آزاد" و "غیرعادلانه" خوانده است، وزارت امور خارجه ایران قضاوت اروپا را در این زمینه غیرقابل قبول خواند و آن‌را محکوم کرد.

به‌گزارش خبرگزاری‌های ایران، "محمدعلی حسینی" بیانیه‌ای را که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا درباره انتخابات اخیر ایران منتشر کرده است، "عجولانه"، "فرصت‌طلبانه"،"غرض ورزانه" و غیرقابل قبول دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا،"حسینی" اعلام کرد:" بهتر بود ریاست اتحادیه اروپایی به جای انتشار این قبیل پیش داوری‌های شتاب‌زده و مغرضانه به بررسی پیام‌های متعدد نتایج انتخابات دموکراتیک ملت بزرگ ایران برای اروپا و اصلاح روی‌کردهای ناعادلانه و غیرسازنده خویش بپردازد."

خبرگزاری ایسنا هم به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نوشت:" شایسته است ریاست اتحادیه‌ی اروپا به نتایج برخاسته از آراء و اراده مردم ایران احترام گذارده و کژروی و انگیزه‌های بدخواهانه را کنار گذارند."

در عین‌حال، سخنگوی شورای‌نگهبان قانون اساسی ایران، امروز با ناچیز دانستن تخلفات، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین انتخابات توصیف کرد.

خبرگزاری فارس، به نقل از "عباسعلی‌ کدخدایی" نوشت، تنها 27 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس هشتم رد‌صلاحیت شده‌اند و بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد، رد صلاحیت شدگان از تمام گروه‌ها، قشرها و جناح ها بوده‌اند.

اسلوونی که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، دیروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از این مسئله به شدت ابراز نگرانی کرده بود که روند انتخابات در جمهوری اسلامی پائین‌تر از استانداردهای بین المللی است.

ریاست اتحادیه اروپا در این بیانیه از ردصلاحیت شمار قابل توجهی از نامزدهای احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب به دست مقامات ایرانی پیش از انتخابات مجلس عمیقا ابراز تاسف و ناامیدی کرده بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)