تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"آمریکا عامل پیروزی محافظه‌کاران است"

رئیس کمیته بین‌الملل مجلس سنای روسیه اعلام کرد، فشار خارجی آمریکا بر جمهوری اسلامی باعث شد تا محافظه‌کارانِ نزدیک به دولت احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر این کشور پیروز شوند.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، سناتور «میخائیل مارگلوف» تاکید کرد، طرفداران محافظه‌کار احمدی‌نژاد، نه به‌خاطر امکانات دولتی، بلکه تنها به‌خاطر"فشار سیاسی و نظامی از سوی واشنگتن، مورد حمایت مردم قرار گرفتند."

به گفته «مارگلوف»، امروز فشار سیاسی و نظامی که بر ایران وارد می شود، این کشور را در نظر بیشتر مردم آن به قلعه‌ای در محاصره تبدیل کرده است.

عضو مجلس سنای روسیه عقیده دارد که عملیات «کوته‌بینانه و ضعیف» آمریکا برای نابودسازی صدام حسین، ایران را به مقتدرترین کشور «خاور نزدیک بزرگ» تبدیل کرد و اکنون ایران می‌تواند به خود اجازه دهد بدون کوچک‌ترین توجهی به ارزیابی‌های بین‌المللی از روند برگزاری انتخابات و نتایج آن، در کشور انتخابات برگزار کند.

وی خاطر نشان داشت: "دولت ایران بخوبی درس های سیاست واقعی دولت بوش را یاد گرفته که طبق آن حق با کسی است که مقتدرتر است. و اکنون نیز حمایت قوی حکومت کنونی را در انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران دریافت کرد".

نظرهای خوانندگان

che ajab yeki too in donya harfe hesab zad!!dige bebin donya be che vazi oftade ke bayad harfe roosa harfe hesab bashe!!

-- yek nazar ، Mar 16, 2008 در ساعت 02:45 PM

اشتباه "مارگلوف" در اين است كه فكر مي‌كند با فشارهاي امريكا محافظه‌كاران محبوبيت بيشتري پيدا كرده‌اند. حال آنكه با فشارهاي امريكا محافظه كاران بهانه‌اي براي سركوب بيشتر مخالفان خود بدست آوردند تا در سايه آن با تقلب و تخلف بر آمار خود بيفزايند.
البته برخي از سياستهاي امريكا باعث تنفر از امريكا و در مقابل دفاع از جمهوري اسلامي را در مردم ايران بوجود آورده است. ولي آنچه باعث پيروزي محافظه‌كاران در انتخابات شد، سركوب و تقلب بود و نه حمايت مردمي.

-- no name ، Mar 16, 2008 در ساعت 02:45 PM

kamelan doroste va alave bar in resane haee mesle VOA va radio farda ke tahte hemayate mostaghim amrica hastand ham ta hodoode ziyadi mardom ro be eshtebah as eslahtalaban delsard va be tore gheyre adelane eslahtalaban ro nakaramad moarefi kardand va be ghalat va kamelan jahat dar entekhabat ro bi ahamiyat jelve dadand va dar natije bakhshe ziyadi ke tahte tasire in do resane faragir boodand ray nadadand va khob osoolgarayan pirooz shodand

-- mehrnoosh ، Mar 16, 2008 در ساعت 02:45 PM

زمانی که احمدی نژاد قبل از انتخابات شکرشکنی کرد که ایران الگویی برای
برای تمام کشورهای اسلامی است وبعد از سه بار ملاقات با امریکا در مورد
مشکل تروریستی در عراق و پس از تمدید اتش بس در عراق توسط صدر و سپاه مهدی
وسفر احمدی نژاد به عراق به نظر می رسد که اظهار نظر این سناتور امریکایی فقط
برای منحرف کردن افکار بوده و نتیحه انتخابات از پیش تعیین شده دانست.
حقیقت را فقط خدا داند وبس.

-- Majid ، Mar 16, 2008 در ساعت 02:45 PM

این سیاستمدار هنوز فرق انتخابات تقلبی و آزاد و نفهمیده
هنوز نمی دونه که روح الله حسینیان (کسی که رسما آمد و گفت ما یک زمانی قاتل بودیم!!) کیه!! و چه جوری می شه تو تهران رای می آره!!!!

-- آرش ، Mar 17, 2008 در ساعت 02:45 PM

vagheiyat haminjast . ari man be onvane yek iraniye moghime amrica ba in nazar movafegham .bale siyasatha va dekhalathay nabejay amrica mosabebe be ghodrat residane nabekhradan shode ast

-- بدون نام ، Mar 17, 2008 در ساعت 02:45 PM

ایران یکبار دیگر ازرعایت ضوابط بین المللی در برگزاری انتخابات دمکراتیک ناتوان مانده است. رژیم ایران یکبار دیگر مبانی عقیدتی را برای رد صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس ملاک قرارداد، با تحمیل محدودیت شدید بر روزنامه نگاران و رسانه ها توانایی آنها را برای پوشش انتخابات کاهش داد، توانایی نامزدها را برای مبارزه انتخاباتی محدودساخت و از دسترسی ناظران مستقل انتخابات به حوزه های رای گیری درروز انتخابات جلوگیری کرد.

ما از حق مردم ایران در انتخاب دولت خود از طریق فرایند انتخاباتی آزاد، عادلانه و شفاف پشتیبانی می کنیم. ما مصرانه از رهبران ایران می خواهیم تا از مداخله در انتخابات آینده، از جمله انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 خودداری ورزند، به شفافیت انتخابات خود با اجازه حضور ناظران مستقل بیفزایند و از حقوق شهروندان در برخورداری از بیان، مطبوعات و انجمن های آزاد حمایت کنند. ما مجدانه از مجلس آینده می خواهیم تا به تعهدات بین المللی ایران گردن نهد و برای یک ایران دموکراتیک که به خواست مردم خود پاسخگو باشد بکوشد.

-- گروه فرارسی دیجیتال ، Mar 17, 2008 در ساعت 02:45 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)