تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سفر دیک‌چنی برای مهار ایران در منطقه

دیک چنی، معاون ریاست جمهوری آمریکا فردا، (یکشنبه) برای از سرگیری مذاکرات سازش میان اسراییل و فلسطین و همچنین مهار نفوذ ایران در عراق، عازم خاورمیانه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درحالی‌که فقط ده ماه از دوره ریاست جمهوری جرج بوش در آمریکا باقی مانده است، انتظار می‌رود چنی به دنبال کسب حمایت کشور‌های منطقه برای مقابله با تهران به خاطر برنامه هسته‌ای‌اش‌ باشد.

وی همچنین از از اسراییل و فلسطینی درخواست خواهد کرد به وعده‌های قبلی خود برای صلح عمل کنند. چنی در این سفر، عربستان‌سعودی را تحت فشار قرار خواهد داد تا روابط رسمی‌اش را با دولت نوپای عراق افزایش دهد، اقدامی که یک مقام رسمی آمریکا آن را مستقیما با تلاش‌های صورت گرفته برای مهار قدرت منطقه‌ای ایران مرتبط می‌داند.

براساس این گزارش، چنی قرار است در این سفر با ایهود اولمرت، نخست‌وزیر اسراییل و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار کند. وی در دیدار جداگانه‌ای با "محمود عباس"، رییس حکومت خودگردان فلسطین و "سلام فیاض"، نخست‌وزیر، دیدار خواهد کرد.

در کشور عمان نیز چنی با تقدیر از کمک رهبران این کشور برای مقابله با تروریسم، قول خواهد داد واشنگتن از اعمال فشار بر تهران به خاطر تلاش هسته‌ای آن که به ظن غرب بخشی از برنامه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است، عدول نکند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)