تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اصولگرایان در رشت پیشتازند

در حالیکه ۸ ساعت از آغاز انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، صف‌های رای‌دهندگان پای صندوق‌های رای تشکیل شده است.

گزارش‌‌های رسیده نشان از مشارکت بیش از ۵۰ درصدی مردم رشت در انتخابات دارد.

بر اساس گزارش‌ زمانه از رشت در یکی از اصلی‌ترین شعبه‌های رای‌گیری، از ساعت ۹ صبح صف طولانی رای‌دهندگان در میدان شهرداری رشت تشکیل شده است. در عین حال در شعبه‌های دیگر که تا پیش از ظهر چندان شلوغ نبود از ساعت ۲ عصر، بر تعداد رای‌دهندگان افزوده شده و هر لحظه بر تعداد حاضران افزوده می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به استقبال مردم در ساعت‌های پایانی‌، ساعت رای‌گیری تمدید شود. گفته می شود جوی که در شهر وجود دارد عمدتاً به سمتِ رای دادن است.

به گفته خبرنگار زمانه از همان اولین ساعات رای‌گیری بازار شنیده‌ها و شایعات درباره‌ی انتخاب‌شوندگان داغ بوده است. طبق خبرهای رسیده، کاندیداهای اصولگرایان به همراه یک کاندیدای مستقل، فعلاً پیشتاز هستند.

ائتلاف اصلاح‌طلبان در رشت کاندیدا معرفی نکرده است. پس از اینکه یکی از دو گزینه‌ی اصلاح‌طلبان در آخرین لحظات ردصلاحیت شد، ائتلاف اصلاح‌طلبان در بیانیه با خودداری از معرفی کاندیدا، از مردم خواست که با حاضر شدن بر سر صندوق‌های رای، به غیراصولگرایان رای بدهند. حزب اعتماد ملی در رشت یک کاندیدا معرفی کرده است. با توجه به مشارکت حامیان احزاب اصلاح‌طلب، آنان امیدوارند که کاندیداهای مستقل بتوانند از کاندیداهای اصولگرا پیشی بگیرند.

نظرهای خوانندگان

به خدا دروغه. 30 درصد مردم هم شرکت نکردن. اونایی هم که رفتن رای دادن اکثرا پشت کنکوری و پیر مرد و پیر زن بودن

-- روزبه ، Mar 14, 2008 در ساعت 03:59 PM

میزان مشارکت در شهر رشت زیر 30 در صد بوده است.

-- سزار ، Mar 15, 2008 در ساعت 03:59 PM

در انتخابات رشت هیچ نامزد اصلاح طلب و حتی مستقلی تایید صلاحیت نشد و میزان مشارکت به گفته ستاد انتخابات در رشت 38 درصد بود که بیشتر آنان هم از شهرهای کوچک اطراف و روستاها به نفع برخی از اصول گراها به اصطلاح به صحنه آورده شدند

-- جاوید ، Mar 15, 2008 در ساعت 03:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)