تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض اصلاح‌طلبان به وزارت کشور و شورای نگهبان

رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان نسبت به مانع‌تراشی بر سر حضور ناظران این ستاد در شعب اخذ رای اعتراض کرد.

به گزارش وب‌سایت "بهارستان ایران"، عبدالواحد موسوی لاری در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای‌نگهبان و وزیر‌کشور، از آن‌ها خواست تا نسبت به صدور کارت نظارت ناظران معرفی شده این ستاد، اقدام کنند.

متن کامل نامه را بخوانید

براساس اعلام لاری، 3600 ناظر از سوی ستاد اصلاح‌طلبان به منظور نظارت وکنترل مراحل اخذ و شمارش رای به ستاد انتخابات وزارت کشور معرفی شده‌‌اند.

وی تاکید کرد، تنها یک‌چهارم ناظران این ستاد موفق به دریافت کارت نظارت خود شده‌اند.

رد‌صلاحیت ناظران
در همین حال وب‌سایت "امروز" نزدیک به اصلاح‌طلبان اعلام کرد، شورای نگهبان قانون اساسی برخی از ناظران معرفی شده از سوی نامزد‌های انتخاباتی را ردصلاحیت کرده است.

براساس اعلام این سایت، در استان‌هاي ايلام، تهران، قزوين و سيستان و بلوچستان، اكثر نمايندگان معرفي شده از سوي نامزدهاي ستاد ائتلاف اصلاح طلبان به هيات‌هاي نظارت شوراي نگهبان، به دليل عدم احراز صلاحيت‌شان توسط اين هيات‌ها، اجازه حضور در شعب آراء را پيدا نكرده‌اند.

موقعیت اصلاح‌طلبان
در حالی‌که حدود نيمي از نامزدهاي اصلاح‌طلب از شركت در انتخابات منع شده‌اند، اما رهبران این جریان سیاسی اميدوارند بتوانند حداكثر 30 درصد از 290 كرسي مجلس را كسب كنند.

با این حال برخي معتقدند ساختار مجلس جديد شاهد تغييراتي خواهد بود و اصلاح‌طلبان با اقليتی قوي وارد آن خواهند شد كه با اقلیت بسيار ضعيف سابق، متفاوت است.

نكته قابل‌توجه در انتخابات امروز، شركت بخش قابل‌توجهی از نيروهاي اصلاح طلب و محافظه‌كار است. انتخابات دور گذشته مجلس تقريبا با تحريم اصلاح طلبان همراه بود، اما در اين انتخابات، نيروهاي اصلاح‌طلب و محافظه كار با تمام وابستگي ها و نام‌ها مثل راديكال، تندرو و ميانه رو عزم خود را براي شركت در انتخابات اعلام كردند.

رهبران محافظه‌كار تاكيد كرده‌اند نتيجه انتخابات به نفع آنان خواهد بود و ميزان پيروزي خود را بين 60 تا 70 درصد ارزيابي مي‌كنند. در مقابل رهبران نيروهاي ميانه‌رو اصلاح پیش‌بینی می‌کنند، نيروهاي اصلاح‌طلب ‌بتوانند دست كم 40 درصد كرسي‌هاي مجلس را از آن خود كنند.

نظرهای خوانندگان

پيرو همون بحث اصلاح طلبان و نازو لوس بازيهاشون
اين بازي همچنان ادامه دارد....
اول آمدن ونيامدن بود ...بعد فلان و بهمان ووو....
اينا كي ميخوان سر عقل بيان؟!

-- ميم نقطه ، Mar 14, 2008 در ساعت 03:14 PM

این اصلاح طلبان کی خواهند فهمید که تحریم یکپارچه بهترین روش و گویی ترین روش است؟ قدرت آنقدر شیرین است که دست بر نمی دارید حتی برای چند پست درجه چندم؟مردم ولی حافظه خوبی دارند و کسانی که برای قدرت باعث ادامه این نظام استبدادی شدند را از یاد نمیبرند

-- فرشته سایبان ، Mar 14, 2008 در ساعت 03:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)